Alejandro González Inárritu ráadásul tovább emelte a tétet és csavart még jó párat az eleve kockázatos történeten. Filmje főhősének, az egykori akciósztárként tündöklő Riggan Thomsonnak, azaz Birdmannek a szerepét Michael Keatonra bízta. A színészre, aki valamikor Batmanként tündökölt, ám jó ideje bízvást tekinthető mellőzött szereplőnek. Ő tér most vissza a vászonra, egy olyan testtel, amit ő maga hasonlít a film egy pontján egy pulykához, arcán ráncokból szőtt fájdalomgobelinnel. És nyer.
Ez a rendezői gesztus egyébként távolról nem véletlenül emlékeztet arra, amikor Billy Wilder kiöregedett mozicsillagokat leporolva mesélt csodálatosan a film és a színpad varázslatos világáról az Alkony sugárút című remekében. Inárritu filmje is szerelmi vallomás a sokat emlegetett világot jelentő deszkákhoz, és parádésra sikerült demonstráció a mozi halhatatlan csodája előtt. Arról mesél, hogy esélyt kell adni minden dudásnak, aki a pokolra akar menni és nincs az a művészi, emberi ballépés, aminek ne lehetne megfizetni az árát, és kigőzölni a szenvedésből valami olyan minőséget, ami meghaladja az esendő embert.
Hősünk, Riggan felett eljárt az idő. Felesége elhagyta, lánya a rehabról szabadult, ő maga alkoholgondokkal küzd. Egy gyenge ember, aki számos hibát követett el az életében. Pedig ha akarna, tárgyakat mozgathatna meg, vagy felrepülhetne a felhőég magányába. Hiszen ő Birdman legalább egy hang a fejében váltig ezt állítja. De ő nem hallgat rá, és másként próbálja bebizonyítani maga és a világ előtt, hogy nem kell még leírni. Egy Raymond Carver-elbeszélést próbál színpadra állítani a Broadwayen, miközben minden ellene dolgozik és senki sem hisz igazán benne. Saját ügynöke is inkább csak elkerülni akarja az apokalipszist, a volt feleség lesajnálja, lánya önemészt csendben, és azzal a nyikhaj színésszel cicázik, aki nagy mellénnyel tart emelkedett szózatokat az igazi színjátszásról az egykori közönségkedvencnek, de felhizlalt egója valójában csak a saját ürességétől való rettegés mentális sminkje.