Humoros nők előnyben, ha Anna Daubner ruháiról van szó

Az Anna Daubner márka esszenciája a játékos nőiesség.

Son
2015. 01. 06. 18:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Daubner Anna már kislányként is divatőrült volt, ruhákat varrt magának, imádott színekkel-formákkal játszani. Mikor a pályaválasztásra került a sor, egyértelmű volt, hogy merre viszi az útja. 2010-ben végzett textil/ruha szakon a Moholy-Nagy Művészeti Egyetemen, az Alice Csodaországban által inspirált diplomamunkája pedig rögtön felkeltette a hazai divatszakma figyelmét. A fiatal tervező viszont nem elégedett meg ennyivel, még több inspirációra, impulzusra volt szüksége, Londonba ment, hogy a tervezés mellett megismerje a divatszakma különböző területeit. Gyakornokként dolgozott a Savile Row-n, ahol a klasszikus szabászattal ismerkedhetett meg, de a Vibram cipő tervezési folyamatában is részt vehetett. A három londoni év alatt dolgozott még ékszerészgyakornokként, sőt a Maison Martin Margiela divatcégnél is eltölthetett egy rövidebb időt.

– Míg itthon az emberek nem mernek kitűnni a tömegből, addig Londonban mindenki bátran vállalja magát. Magával ragadott ez a szabadság, hogy mennyi izgalmas dolgot lehet látni egy szimpla hétköznapon az utca emberén – meséli Anna, akinek ennek ellenére nagyon is hiányzott Budapest személyessége, a család, a barátok. De az Angliában szerzett tapasztalatok birtokában már késznek érezte magát arra is, hogy önálló márkát alapítson. Novemberben Oláh Annával, az Anna Amélie táskamárka tervezőjével közösen rendeztek be egy showroomot a Lánchíd közelében. Itt született meg az első kollekció.

Az Anna Daubner 2014 tavaszán debütált. Az első kollekciót az állandóan változó bárányfelhők ihlették. Nagy kihívás volt, hisz a fehér szín dominál ezeken a ruhákon, a fények játékát a betétként használt hologramos fólia minták idézik. A textúrák játéka (áttetsző, sűrűbb szövésű vagy épp lágy anyagok ötvözése) jellemzi ezeket a sportosan elegáns viseleteket. A végeredmény egy igazán különleges, mégis viselhető, a meglévő ruhatárba jól beépíthető kollekció lett.

– Olyan nőnek készülnek az Anna Daubner ruhák, akinek van humorérzéke, aki bátor és magabiztos, képes iróniával kezelni az életet. Meglepő, könnyed darabokat tervezek, amelyekkel viccesen, mégis vonzón tudom a női test szépségét megmutatni – véli Anna.

2014-es őszi-téli kollekcióját a csehszlovák gyufás skatulyák és a hetvenes évek síelőinek viselete inspirálta. Ezek nemcsak hangulatban, formában, színben vagy épp vonalvezetésben köszönnek vissza, de a gyufásdobozok képi világát kézi hímzésekkel jelenítik meg. A „Ski Trip” névre hallgató kollekcióban is felfedezhető a különböző anyagfelületek ütköztetése, a sportos és nőies vonalak harmóniája és a szimmetrikus kivágások karakteressége.

Az Anna Daubner márka most igazán szerencsés helyzetben van: a Design Terminál mentorprogramjának révén a megfelelő értékesítési, jogi és iparjogvédelmi tudást elsajátítva léphet ki a közeljövőben a nemzetközi piacra.

– Divattervezőként elművészkedhetsz évekig, de nekem nem ez a célom. Ehhez viszont az kell, hogy tisztában legyek egy cég teljes körű működésével,  hogy képezzem magam a jog, az üzletimodell-fejlesztés és a márkaépítés, az értékesítés területén. Örülök, hogy a zsűri látta az Anna Daubner márkában a potenciált, annak ellenére, hogy egy kollekció jött ki még csak akkor. Nagyon fontos, hogy a Design Terminál elindította ezt a programot, ami segít a fiatal tervezőknek a tudatos vállalkozásépítésben. A mentorprogram nagyon sokat segít abban, hogy a kollekcióimat sokkal átgondoltabban építsem fel, hogy megtaláljam az igazi célközönséget. Abban, hogy miként építsem ki a háttérstábomat, mivel jelenleg egyedül viszem a cég ügyeit, csak egy gyakornok és egy barátnőm segít nekem – mondja a tervező, aki az elmúlt évben bekerült a Muuse X Vogue Talents Young Vision Awards legjobb ötven divattervezője közé, sőt a Not Just a Label is a 100 legjobb tervező közé sorolta a magyar lányt, aki az utóbbi elismerésnek köszönhetően a közeljövőben részt vehet egy olaszországi trade show-n és tanulmányúton.

A 2015-ös tavaszi kollekcióról Anna csupán annyit árult el, hogy a hatvanas évekhez lesz köze, és pasztelles-babás színekből épül fel.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.