Daubner Anna már kislányként is divatőrült volt, ruhákat varrt magának, imádott színekkel-formákkal játszani. Mikor a pályaválasztásra került a sor, egyértelmű volt, hogy merre viszi az útja. 2010-ben végzett textil/ruha szakon a Moholy-Nagy Művészeti Egyetemen, az Alice Csodaországban által inspirált diplomamunkája pedig rögtön felkeltette a hazai divatszakma figyelmét. A fiatal tervező viszont nem elégedett meg ennyivel, még több inspirációra, impulzusra volt szüksége, Londonba ment, hogy a tervezés mellett megismerje a divatszakma különböző területeit. Gyakornokként dolgozott a Savile Row-n, ahol a klasszikus szabászattal ismerkedhetett meg, de a Vibram cipő tervezési folyamatában is részt vehetett. A három londoni év alatt dolgozott még ékszerészgyakornokként, sőt a Maison Martin Margiela divatcégnél is eltölthetett egy rövidebb időt.
– Míg itthon az emberek nem mernek kitűnni a tömegből, addig Londonban mindenki bátran vállalja magát. Magával ragadott ez a szabadság, hogy mennyi izgalmas dolgot lehet látni egy szimpla hétköznapon az utca emberén – meséli Anna, akinek ennek ellenére nagyon is hiányzott Budapest személyessége, a család, a barátok. De az Angliában szerzett tapasztalatok birtokában már késznek érezte magát arra is, hogy önálló márkát alapítson. Novemberben Oláh Annával, az Anna Amélie táskamárka tervezőjével közösen rendeztek be egy showroomot a Lánchíd közelében. Itt született meg az első kollekció.
Az Anna Daubner 2014 tavaszán debütált. Az első kollekciót az állandóan változó bárányfelhők ihlették. Nagy kihívás volt, hisz a fehér szín dominál ezeken a ruhákon, a fények játékát a betétként használt hologramos fólia minták idézik. A textúrák játéka (áttetsző, sűrűbb szövésű vagy épp lágy anyagok ötvözése) jellemzi ezeket a sportosan elegáns viseleteket. A végeredmény egy igazán különleges, mégis viselhető, a meglévő ruhatárba jól beépíthető kollekció lett.
– Olyan nőnek készülnek az Anna Daubner ruhák, akinek van humorérzéke, aki bátor és magabiztos, képes iróniával kezelni az életet. Meglepő, könnyed darabokat tervezek, amelyekkel viccesen, mégis vonzón tudom a női test szépségét megmutatni – véli Anna.
2014-es őszi-téli kollekcióját a csehszlovák gyufás skatulyák és a hetvenes évek síelőinek viselete inspirálta. Ezek nemcsak hangulatban, formában, színben vagy épp vonalvezetésben köszönnek vissza, de a gyufásdobozok képi világát kézi hímzésekkel jelenítik meg. A „Ski Trip” névre hallgató kollekcióban is felfedezhető a különböző anyagfelületek ütköztetése, a sportos és nőies vonalak harmóniája és a szimmetrikus kivágások karakteressége.
Az Anna Daubner márka most igazán szerencsés helyzetben van: a Design Terminál mentorprogramjának révén a megfelelő értékesítési, jogi és iparjogvédelmi tudást elsajátítva léphet ki a közeljövőben a nemzetközi piacra.
– Divattervezőként elművészkedhetsz évekig, de nekem nem ez a célom. Ehhez viszont az kell, hogy tisztában legyek egy cég teljes körű működésével, hogy képezzem magam a jog, az üzletimodell-fejlesztés és a márkaépítés, az értékesítés területén. Örülök, hogy a zsűri látta az Anna Daubner márkában a potenciált, annak ellenére, hogy egy kollekció jött ki még csak akkor. Nagyon fontos, hogy a Design Terminál elindította ezt a programot, ami segít a fiatal tervezőknek a tudatos vállalkozásépítésben. A mentorprogram nagyon sokat segít abban, hogy a kollekcióimat sokkal átgondoltabban építsem fel, hogy megtaláljam az igazi célközönséget. Abban, hogy miként építsem ki a háttérstábomat, mivel jelenleg egyedül viszem a cég ügyeit, csak egy gyakornok és egy barátnőm segít nekem – mondja a tervező, aki az elmúlt évben bekerült a Muuse X Vogue Talents Young Vision Awards legjobb ötven divattervezője közé, sőt a Not Just a Label is a 100 legjobb tervező közé sorolta a magyar lányt, aki az utóbbi elismerésnek köszönhetően a közeljövőben részt vehet egy olaszországi trade show-n és tanulmányúton.
A 2015-ös tavaszi kollekcióról Anna csupán annyit árult el, hogy a hatvanas évekhez lesz köze, és pasztelles-babás színekből épül fel.