– Nemrégiben a kiadó közösségi oldalán majdhogynem drámai hangvételű felhívást tettek közzé, amiben arra kérték az olvasókat, tartózkodjanak a kiadó szövegeinek illegális forrásból történő letöltésétől. Alig lehet Magyarországon e-könyv piacról beszélni, de ebből arra következtetek, hogy a jövője legalább annyira bizonytalan, mint a papírkönyveké. Egyetért ezzel?
– Ezt ketté kell választani: van az e-könyv piac, és vannak az illegálisan letölthető fájlok. Az utóbbi már nagyon régóta létezik és okoz egyre nagyobb fejtörést mindenkinek, mert nagy kárt okoz. Egy ideje persze a két jelenség már összeér, hiszen több mint egy éve vannak e-könyveink is, és ezek a legálisan megvásárolható kiadványok egyre többször bukkannak fel a torrenteken. De én bízom abban, hogy idővel majd egyre több ember kezd el olyan értéket látni az e-könyvekben, amiért hajlandók lesznek fizetni is. Igazából mindig az első vásárlás és az ezzel járó bizalom megadása nehéz vevői szempontból, ha ez megvan, onnantól már könnyebb a helyzet. Úgy érzem, hogy a DiBook nagyon színvonalas munkát végez a terjesztésben, úgyhogy szerintem erre már nem kell sokat várni.
– Visszatekintve az utóbbi bő tíz évre, melyek voltak a leginkább kiugró sikereik és az utólag kevésbé gyümölcsöző döntéseik?
– Laurell K. Hamilton egyértelműen az egyik legnagyobb szerzőnk. Nagyon örülök, hogy a legjobb regényeit még azelőtt kiadhattuk, hogy a vámpíros témakör „cikivé” vált volna. Steven Saylor a másik, aki mindmáig óriási népszerűségnek örvend. Philip K. Dick ugyan már nem fogy jól, de majdnem 30 könyvét kiadtuk, és voltak évek, amikor vitte a kiadót a hátán. Természetesen Suzanne Collinstól is rendkívül jól megy Az éhezők viadala-trilógia. Szintén oszlopos szerzőnk John le Carré, akivel már tíz kiadott könyv felett járunk, és továbbra is látjuk, hogy az olvasók érdeklődése nem csökken. Vagy John Scalzi, aki most Amerikában a legnépszerűbb sci-fi író, és itthon is egyre többen fedezik fel a Vének háborúja-köteteit, aminél ötletesebb, szellemesebb és humorosabb tudományos-fantasztikus sorozat nem nagyon van egy ideje. Persze, ahogy bejön valami, úgy megvan az esélye a bukásnak is. Dennis Lehane, Don Winslow és Scott Turow népszerűtlensége érthető módon fáj a kiadónak, mert mind a legjobbak abban, amit csinálnak, és sokkal nagyobb közönséget érdemeltek volna. Annak azonban örülök, hogy semelyiküknél nem álltunk meg egy bukás után, hanem folytattuk a gondozásukat addig, amíg a lelkesedésünk bírta. Ez a kitartásunk egyébként idővel nem egy szerzőt meg tudott menteni.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!