– Ön ezúttal egy végtelen szerelemről beszél, azt sugallva, hogy az egy adott pillanatban talán mégis véget ér. Okairól viszont nem tudunk meg semmit.
– Mert én másképp értelmezem a történetet: az Öveket becsatolni!-ban a végtelen szerelemről és szeretetről beszélek, olyanról, ami sosem ér véget – az idő múlása, a betegségek és az árulás következtében sem. És egyúttal nemcsak két szerelmes közti érzésekről beszélek, hanem a szeretetről is, ami két barátot vagy egy családot köt össze. A főszereplőnőt nagyon szereti a férje, a legjobb barátja, valamint az anyja és a nagynénje is. A szeretet ezen típusai örökké tartanak. Ráadásul vallom, hogy az élet egy bizonyos pontjához érve elengedhetetlenné válik számot vetni magunkkal és feltenni a kérdést: hol tart a saját szerelmünk?
– Hisz ön a sorsban?
– Igen, azt mondanám, hogy igen. Pontosabban úgy fogalmaznék, hogy a sors jeleket ad, és rajtunk áll, felfigyelünk-e ezekre, vagy sem.
– Újra az emberi és családi kapcsolatokról mesél a nézőknek. Hogy érzi, még mindig van mit mondania a témában?
– Természetesen! Mindig is szerettem a szívemhez közel álló témákról beszélni: szerelem, barátság, a sors jelei, és az a mód, ahogy az ember nem várt eseményekre reagál.
– Ismét Dél-Olaszországban, Puglia térségében forgatott, természetes díszletül használva többek közt Lecce festőiségét. Van bármilyen sajátos viszonya a régióval? Például úgy, ahogy Fellininek Rómával?
– Nem tudom megmondani, hogy olyan-e ez, mint Fellininek Róma. Isztambulban vannak a gyökereim, Róma az otthonom, Lecce a személyes menedékhelyem. Isztambul és Róma mellett Lecce a kedvenc városom, ahol szintén otthon érzem magam. Nagyon szeretem a helyi lakosokat, és az évek során nagyon mély kapcsolataim és barátságaim születtek itt. Ezért is döntöttem úgy, hogy a filmet ebbe a nekem különleges közegbe helyezem: a lehető legkellemesebb légkörben akartam filmezni, és szerettem volna jól érezni magam a forgatás során. Ennek a történetnek egyébként bármelyik város jó környezet lett volna, azt pedig mindenképpen el akartam kerülni, hogy a karakterek kötődést mutassanak azokhoz a konkrét helyszínekhez, ahol az események zajlanak. Ezért is határoztam el, hogy a színészeket nem leccei kiejtéssel, hanem normális olasszal beszéltetem, figyelembe véve a filmben felötlő témák egyetemességét. Lecce így igazi színpaddá vált, s nem a film egyik karakterévé. Külön kiemelném Marta Maffucci díszlettervező munkáját, aki rendkívül szuggesztív módon alakította át a várost és környékét annak érdekében, hogy a filmben hangsúlyos idő múlása a színhelyeken is láthatóvá váljon, és ne csak a szereplők arcán és testén érzékelje a néző.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!