Növekedett a mozilátogatók száma Európában

Növekedett a mozilátogatók száma az Európai Unióban, Magyarországon 8,4 százalékos volt a növekedés.

Grund
2015. 02. 11. 6:37
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A strasbourgi székhelyű intézmény elemzése szerint 2011 óta ez volt az első év, amikor növekedést tapasztaltak a mozilátogatók számában az Európai Unióban. Összesen 911 millió, azaz 2013-hoz képest 5,4 millióval több mozijegyet adtak el.

A szakértők elemzései szerint elsősorban a Franciaországban tapasztalt erős, 7,7 százalékos növekedés és a spanyolországi trend megfordulása – 13,6 százalékos növekedés – járult hozzá az eredményhez. Franciaországban az elmúlt évben 208,4 millió mozijegyet adtak el.

További hat országban volt tapasztalható pozitív változás: Magyarországon kívül Lengyelországban, Szlovákiában, Romániában, Csehországban és Belgiumban.

Csökkent viszont az eladott mozijegyek száma 22 uniós országban, köztük a legnagyobb mértékben Németországban (6,1 százalékkal), Nagy-Britanniában (4,9 százalékkal) és Olaszországban is (6,1 százalékkal).

Az Európai Unión kívül Oroszországban is csökkent 1 százalékkal a mozilátogatók száma, de 175 millió eladott mozijegyével így is megőrizte pozícióját, és a második legnagyobb mozipiac Franciaország mögött.

A hazai filmek nézettségét illetően jelentős különbségek mutatkoznak az egyes országokban. Tizenhat országban növekedett, nyolcban csökkent a hazai filmek részesedése a nézettségben. Franciaországban a filmes piac 44 százalékát kitevő hazai filmek az elmúlt harminc év legmagasabb látogatószámát produkálták.

Magyarországon a hazai filmek piaci részesedése 3,7 százalékra nőtt az egy évvel korábbi 1,3 százalékról.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.