2012 végén, amikor megszületett a Bridge Budapest ötlete, az alapító startup cégek sikertörténetéről a világ sokkal többet tudott, mint mi. Maga a startup fogalma, sőt az egész közeg ismeretlen volt a közbeszédben. Egy belterjes, pár száz fős közösség sajátja volt. – Ha mi abban hiszünk, hogy az ország versenyképessége az ilyen kreatív vállalkozásokon is múlik, akkor ahhoz ennek a körnek ki kell bővülnie. A saját sikertörténeteket szerettük volna elmesélni, ezzel inspirálni másokat abban, hogy merjenek belevágni az álmaik megvalósításába. Az alapítók és az ő történeteik vannak a fókuszban, mert nélkülük ez az egész nem lenne hiteles. Most már bátran kijelenthető: a Bridge Budapest európai viszonylatban szinte egyedülálló kezdeményezés. Nagyon ritka, hogy csak vállalkozók így állnak össze egy ügy érdekében. Nem látni máshol példát arra, hogy ilyen erős alapítói elköteleződéssel működjön egy projekt. Számunkra alapvetés volt, hogy a véleményformálói közegben is köztudottak legyenek ezek a történetek. De még fontosabb, hogy bármi, amit csinálunk, az a széles nyilvánosságnak szóljon. Szándékosan nem kezdtünk el meetupokat, a szűk szakmát érintő eseményeket szervezni. Át akartuk törni a falat, a közbeszéd részévé akartuk tenni a történeteket, ezt a világot. Épp azért, mert úgy véljük, ezekkel katalizálni tudunk másféle folyamatokat is – emlékszik vissza a kezdetekre Pistyur Veronika, a Bridge Budapest vezetője, akivel a Ustream Andrássy úti központjában beszélgettünk.
A munkahely atmoszférája tökéletesen visszatükrözi azt, amit ezek a cégek képviselnek: tehetséggel és szorgalommal, na jó, meg egy kis szerencsével igenis meg lehet hódítani az egész világot. Az egykori Párisi Nagyáruház tetőszintjén lévő loftirodában egybefolyik a tér, a különböző funkciók egymás „területét” átlépve képesek egységet alkotni, a végeredmény egy otthonos, komfortos és laza közeg. Van itt grillező, csocsó- és pingpongasztal, babzsák és gyönyörű kilátás Budapestre. Ez is mutatja, a Bridge Budapestet alapító cégek rehabilitálták a formalitás által megnyomorított cégkultúrát. Számukra mindennél fontosabb a motiváció, a megszállottság és a munkába vetett hit, de mindezt kellő módon honorálják is. A személyes kapcsolat mindegyik cégvezető számára fontos: a prezis Árvai Péter például álomvacsorákat tart az alkalmazottaknak, ahol meghallgatja kollégái álmait. De mindannyian vallják: a kreatív munkaerőt nemcsak megnyerni, megtartani is kell. Épp ezért például a Ustreamnél ingyen van a Túró Rudi, vagy a Preziben nem kell fizetni az egészséges kajákat kínáló menzáért sem. És ami a legfőbb, ezek a cégek szabadon értelmezik a munkaidő fogalmát: egyedül az elvégzett munka számít. És hibázni is ér, mert lehet, hogy még azzal is a cég fejlődéséhez tudnak hozzátenni. A közösség és az egyén fontosságát, a kreativitás megbecsülését hirdetik.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!