– Jelenleg New Yorkban él, de Rióban született és évekig ott élt. Mit jelent önnek ma Rio de Janeiro?
– Ott születtem, és 21 éves koromig ott éltem, majd azért jöttem az Egyesült Államokba, hogy egyetemi masterképzésen részt vegyek számítógépes animációból. Eredetileg rövid időre terveztem az amerikai kalandot, ám végül úgy alakult, hogy New Yorkban maradtam. De a szívem örökké Rióé, bármikor örömmel megyek vissza azokra a helyekre, amelyekhez annyi élmény köt. Rio még mindig nagyon különleges helyet tölt be az életemben.
– Az világos, hogy miért került be a Rio, szeretlek! alkotói közé. De honnan jött az ötlet, hogy egy izgalmas színházi árnyjátékot rendezzen? Miképp kapcsolódik ez Rióhoz?
– Amikor megkerestek, annyit mondtak, hogy a szkeccsfilm egy epizódját készítsem el, szóljon a városról és szerelemről. Miután a Rio animáció is végső soron a városhoz való viszonyomról szól, így ez nem okozott akkora gondot. Egyébként is szerettem az ötletet, hogy a szerelem szemszögéből készüljön egy film a városról, én eleve romantikus alkat vagyok, s szeretem a pozitív kisugárzású, mókás vagy szerelmes sztorikat. Rengeteg kutatást folytattam a rendezés előtt, sok városrészt felkerestem, beleértve az olyan emblematikus helyeket, mint a Copacabana. Olyan helyen is jártam, ami nem szerepel a Rio animációban. Ilyen a belváros is, ami az egyik kedvencem a városban, keveredik benne régi és új, tetten érhető a történelem, és ennek a közepén az Operaház olyan, mint egy ékszerdoboz, amit konkrétan dzsungel vesz körül. Az Operaházról a Rióba érkező emberek nem sokat tudnak, és a természet és a strand mellett nem sok szó esik a kultúráról sem, ami pedig igen sokszínű és izgalmas a városban. Ezért akartam valamit ott csinálni, egy olyan történetet, amelyben két táncos egymásba szeret. Emellett imádom a táncot, a kortárs dolgokat, így jött az ötlet egy show-ról, amihez kapóra jött a Grupo Corpo, egy népszerű tánccsoport, akikbe azonnal beleszerettem.
– Az animációs filmek után milyen volt első alkalommal élő szereplős történetet rendezni?
– Igazság szerint a reklámok révén már dolgoztam élő szereplős felvételeken, mielőtt végleg elköteleztem volna magam az animációs filmnek, de valóban ez volt az első fikciós, élő szereplős munkám, és nagyon élveztem. Igaz, mindössze hét perc az egész, de ízelítőt kaptam belőle, hogy milyen lehet mindezt nagyban csinálni.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!