Egyre erősebb minőséget képvisel a Gombold újra!

Ismét kiírták a Gombold újra! öltözéktervezési pályázatot. Most már hat ország tervezői versenyezhetnek.

Son
2015. 03. 24. 17:28
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Gombold újra! öltözéktervezési pályázatból regionális divatplatformmá fejlődött, hiszen már harmadik éve a Central European Fashion Days (CEFD) részeként rendezik már meg. 2013-ban még csak inspirációs forrásként jelent meg a közép-európai tematika, de tavaly már a visegrádi országok – Csehország, Lengyelország, Magyarország és Szlovákia – tervezőinek a jelentkezését is várták. Ebben az évben ismét bővült a kiírás: Szerbiával és Horvátországgal bővül a résztvevők köre.

A Design Terminál csapata vallja: céljuk nemcsak az, hogy tehetséges magyar fiatalokat támogasson, hanem az is, hogy a kreatív iparágak területén erősítse a regionális együttműködés gondolatát, és hogy a feltörekvő közép-európai tervezők a nagyközönség mellett a nemzetközi divatipar látóterébe is bekerüljenek.

A téma azonban nem változik: egymás értékeinek megismerése a cél. Olyan alkotásokat vártak, amelyek a régió szellemi örökségét és a hat ország közös kulturális értékeiben, közös identitásban rejlő lehetőségeket felhasználva, figyelembe véve születtek meg. De az adott országok pályázói csak valamely másik közép-európai ország tárgyi vagy szellemi örökségét választhatják inspirációnak most is.

– Nagyon fontos az inspiráció, főleg az olyan kicsi országok, mint Szlovákia vagy Csehország esetében. Hisz az a kitekintés, amit ennek a versenynek a segítségével nyerünk a magyar tervezők munkái által, az a mi fejlődésünket is segíti. A Central European Fashion Days fontos és remek csatorna a régiós divatipar megismerésére – mondta Olo Křížová, a Czech Fashion Council vezetője, a Gombold újra! Közép-Európa cseh zsűritagja a bejelentő sajtótájékoztatón.

Pályázni öltözék és kiegészítő kategóriában lehet, a beérkezett munkákat hatfős nemzetközi zsűri – őket a résztvevő országok delegálják – értékeli majd. A júniusi második fordulóban öltözék kategóriában legfeljebb 12, a kiegészítő kategóriában legfeljebb 8 pályázó juthat tovább.

– Nagyon örültem, mikor felkért a Design Terminál, hogy vegyek részt a idei pályázat elbírálásában. Az elmúlt években úgy tapasztaltam, túltelített lett a divattervezői szakma. Ez egy részről persze jót is jelent, de a háttérszakmákra nézve igencsak veszélyes. Fontos egy ilyen pályázatnál, hogy olyan katalizátorai, szűrői legyünk ennek a túlterhelt szakmának, hogy az igazi tervezői tehetségeket indítsuk útjukra, hogy visszaálljon az egyensúly – fogalmazott Tóth András, a USE Unused tervezője, a Gombold újra! zsűrijének magyar résztvevője.

Viszont a szakmai minőség mellett fontos szempont, hogy a jelentkezők milyen vállalkozói attitűddel bírnak, képesek-e saját márkájukat megvalósítani. Épp ezért a Design Terminál segítségül hívta az Assesments Systems Internationalt (ASI), akik a döntőbe jutott pályázók vállalkozói profil elemzését végzi majd el, feltárva így azokat a jellemzőket, amelyeknél fejlesztésre van szükség.

A Gombold újra díjai is a vállalkozóvá válást segítik: a 10 ezer euró értékű „CEFD Visegrád Award” vállalkozásfejlesztői fődíjat a teljes mezőny legjobban teljesítő tervezői kapják, a szintén 10 ezer euró értékű Design Terminál-díjat pedig a legjobb magyar tervező. Pályázni már mától lehet, a leadási határidő május 31.

A döntőt a Central European Fashion Days részeként október 8–10. között rendezik meg. Idén most már biztos, hogy még erősebb nemzetközi figyelemre lehet számítani, mivel a párizsi divat hét után és az isztambuli előtt várja a divat szerelmeseit CEFD, ami ma már Berlin és Moszkva között a legfontosabb divathétnek számít a régióban.

Ilyen volt a tavalyi divatmustra:

 

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.