„Most fogadták el a monodrámámat a Nemzeti Színházban, rettenetesen fel vagyok dobva – indította a beszélgetést Földes László Hobo. A darabról csak annyit árult el, hogy Vidnyánszky Attila rendezi, tele lesz zenével, és reményei szerint októberben mutatják majd be. – De ennyi elég is erről, inkább dolgozzunk!”
Ha már a Nemzeti szóba került, elsőként arról faggattam az énekest, miért nem akart színészetet tanulni, hiába győzködte erről annak idején Máriássy Félix és Bálint András. „A szó technikai értelmében én semmit sem tudok a színházról, és nem is érdekelt soha, hogy színész legyek – mondta Hobo. – Jordán Tamás, első mesterem mondta, hogy az ember olyasmit csináljon, amihez köze van.”
„Egy színész arra készül fel, hogy a Hajmási Pétertől Hamletig mindent el tudjon játszani. A legnagyobb színészek esetében a személyiség átsütött a szerepen, mindegy, mit játszottak. Sokan azonban inkább elbújnak a szerepben: nincs kialakult egyéniségük, igyekeznek minél többfélének mutatkozni.” Az énekes elmondta, ő sosem akart egy szerep mögé rejtőzni, és a kellő önbizalma sem volt meg hozzá, hogy színpadra álljon. Az éneklés más, hiszen abban nem volt kockázat. „A zenekaromat a saját szórakozásomra alapítottam, eszembe sem jutott, hogy egyszer ekkora sikere lesz.”
„Van, hogy egy kiváló színész egy verset nem tud úgy előadni, ahogy egy szerepben játszik. Vagy egy énekes annak ellenére, hogy remek hangja van, egy rock & rollt már képtelen elénekelni, mert nem tudja belevinni a saját stílusát és személyiségét. Én alig tudok énekelni, de ahogy egy rock & rollt vagy egy bluest előadok, így csak én tudom, és senki más.” Amikor azonban az egyéniség átsüt a szerepen, sokan kívülállásként, lázadásként értelmezik. Földes László sokszor megkapta ezt élete során. Volt ő már csavargó, fekete bárány, a rendszer ellensége. Mint elmondta, sosem akart olyan lenni, mint a többiek. Meghatározó élménye, hogy már kisgyerekként is baj volt vele.
„Édesapám asztalos volt, a családban csak a kétkezi munkának volt becsülete. Én balkezes vagyok, gyerekkoromban az iskolában ütötték a kezemet, hogy ne ballal írjak, így mindkét kezem ügyetlen maradt. Emiatt kilógtam a családból, amivel folyamatosan szembesítettek is. Apám mindig azt akarta, hogy olyan legyek, mint mások. Azzal fenyegetett, hogy a nép majd kivet magából, mintha a nép valami felsőbbség lett volna. Bár az ő értelmezésükben a háború után az is volt, hiszen még nem látták előre, hová vezet az ideológiájuk.”
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!