– Negyven év munka után érhetik még meglepetések? Mit szólt a Kossuth-díjhoz?
– Mindig is magyar nyelven szerettem volna színész lenni, ezért nagyon fontos nekem, hogy negyven év munka után a hazámtól kaptam egy ilyen elismerést. Amikor felvettek a főiskolára, adódott volna lehetőségem, hogy elmenjek Németországba énekelni. A zenei érdeklődésem legalább olyan mély volt, mint a színészet iránti vágyam. Amikor Dagmar Freiwald-Lange professzor tartott kurzust a Zeneakadémián, eljártam az óráira. Meghallgatott, és azt mondta, hogy istenáldotta Mozart-hangom van, tökéletes szubrett lennék. Hagyjak itt csapot-papot, és menjek el tanulni Németországba. Büszkeséggel töltött el, hogy énekesként is megállnám a helyem, de nem mentem.
– A sikerei ellenére nem kényeztették el díjakkal.
– Amikor egyéni estekkel jártam az országot, sokszor megkérdezték: „Művésznő, mit írhatunk a neve mellé?” Mondtam: azt, hogy színművész. Az egészet csak a szüleim miatt sajnáltam, főleg apukám miatt, aki 2003-ban halt meg. Büszkék voltak a sikereimre, és nagyon szerették volna, ha kapok valamilyen díjat. Kaptam persze közönségdíjakat, rádiós nívódíjat, de Jászai Mari-díjat például nem. Így nyilván nem kaphattam más, a Jászai Mari-díjra épülő elismerést sem. Néhány Kossuth-díjas művész összefogásának köszönhető, hogy 2012-ben megkaptam a Magyar Érdemrend lovagkeresztjét. A Kossuth-díjjal kapcsolatban úgy érzem: megfelelő időben érkezett. Hat-hat bemutatóm volt az elmúlt két évben, és megcsináltam a Weöres-estemet. Sokkal jobb egy rangos díjat akkor megkapni, amikor aktív az ember, és sokat dolgozik.
– El tudja képzelni, milyen lett volna a pályája, ha nincs a zenés színház?
– Nehezen, mert a zene az egész életemet meghatározta. Zongoristának készültem, konzervatóriumba jártam, de rájöttem, hogy abban a nagy generációban, amelynek olyan művészek a tagjai, mint Ránki Dezső és Kocsis Zoltán, én valószínűleg nem rúgnék labdába. Tanultam énekelni is. Mégis a színművészeti főiskolára felvételiztem, utána pedig Veszprémbe szerződtem. Jó szerepeket kaptam, és látva, hogy egy énekes-táncos fiatal színész érkezett, műsorra tűzték a kedvemért az Irma, te édest. Ennek rögtön híre ment, a következő évben egyszerre hívtak a Madách Színházba és az Operettszínházba. Mindig is a Madáchba vágytam, így az Operettszínház nem jött szóba. De a lányom, Kisfaludy Zsófia most ott is játszik.