Új épülettel gazdagodik a Magyar Állami Operaház: Hoppál Péter bejelentette, hogy a MÁV egykori Kőbányai úti Északi Járműjavító csarnokát a magyar állam az Operaház rendelkezésére bocsátja, az Eiffel Bázis 2015–2018 között készülne el.
– Határon innen és túl az Operaház a magyar kultúra nagykövete – hangsúlyozta Hoppál Péter. Az EMMI kultúráért felelős államtitkára kiemelte: az a cél, hogy ez a műfaj ne csak a szűk kiváltságosoknak legyen elérhető, és ezért az Operaház vezetése, illetve az Erkel Színház megnyitása sokat tett. Az államtitkár arról is szólt, hogy az öthajós csarnokban létesülő Eiffel Bázis a világ nagy dalszínházaival azonos infrastrukturális lehetőséggel látja el az Operaházat.
Harminckét bemutató színesíti az Operaház 2015–16-os, Shaekespeare + elnevezésű évadának műsorát, a darabok nem kis számban William Shakespeare halálának 400. évfordulójához kötődnek. Ókovács Szilveszter főigazgató kiemelte: a repertoár gyors cseréjére törekednek. Az új évadban mintegy 77-féle produkcióval várják a közönséget, ebben az operák, balettek és koncertek mellett beszélgetős műsorok, gyermekprogramok és interaktív családi események is szerepelnek, ráadásul először lesz az intézménynek saját musicalbemutatója.
Egyrészt a West Side Storyval nyitják a szezont Novák Péter rendezésében, másrészt az évadzárás utáni nyári előadások egyik legjelentősebbje az Erkel Színházban futó Billy Elliot lesz, Elton John musicalje, amelyet csakis a balett népszerűsítése okán emeltek a repertoárba. Ókovács Szilveszter emlékeztetett ugyanis, hogy ma már csak a korábbi létszám töredéke jelentkezik csak a Magyar Táncművészeti Főiskolára, így veszélyben a magyar balett utánpótlása.
A 32 premierből 12 hazai bemutató, 500 nagytermi előadás, összesen pedig 2400 attrakció várja a közönséget. Johan Inger Walking Madje a különleges táncprodukciók sorát gyarapítja, új színrevitelben láthatjuk a Csipkerózsikát és A diótörőt, a modern vonalat Kylián két újabb darabja képviseli, de koreografál Román Sándor és Lukács András is. Megújul számos klasszikus nagyopera, például a Shakespeare-darabra épülő Otello, de a Bohémélet is, amelynek régi, már szinte legendásnak is mondható rendezése szintén megmarad, ugyanakkor készül egy úgynevezett 2.0-s verzió is. A trubadúr, a Traviata, a Tosca is új színrevitelben kerül a közönség elé, a repertoárról rég hiányzó Puccini Triptichont pedig Kerényi Miklós Gábor álmodja színpadra.