– Pályafutása első szakaszában vígjátékokat készített, és számos sikert ért el a műfajban. Aztán a nyolcvanas évek végén a dráma felé fordult, legnagyobb szakmai sikereit is ekkor és ebben a zsánerben érte el. A Ne zavarjatok! hosszú idő után ismét egy vígjáték – mindez visszakanyarodást jelentene a gyökerekhez?
– Valóban, az egybeesés nem véletlen. Amikor felajánlották a Ne zavarjatok! rendezését, nagyon jó alkalomnak éreztem, hogy visszakanyarodjak a komédiák világához, amit annyira szerettem. Előző filmem, az A Promise (Egy ígéret) nagyon intenzív szerelmi történet volt, így a vígjátékkészítés afféle rekreációs folyamat volt nekem.
– Rendezőként mennyire hiányoztak a vígjátékok?
– Nem mondanám, hogy az elmúlt években hiányérzetem lett volna. Alapvetően szeretem, ha a dolgok folyamatosan változnak, és ebbe jól illeszkedett, hogy a stílusomat és a műfajokat is folyamatosan váltogattam. Pályám elején valóban sok vígjátékot készítettem, de egy idő után úgy éreztem, ha örökké ezt csinálnám, hamar ráunnék a dologra. De azért a Ne zavarjatok! olyan volt, mintha hazatértem volna és újra fiatal volnék.
– A film főhőse egy olyan férfi, aki egy bolhapiacon vett bakelitlemez-ritkaságot szeretne csendben meghallgatni, de a körülmények folyamatosan közbeszólnak. A figura engem a nagy nevettetőre, Louis de Funes-re emlékeztet.
– Érdekes, hogy a főszereplő Christian Clavier-t gyakran hasonlítják Louis de Funes-hez, és bizonyos értelemben magam is látom a hasonlóságot. Ezúttal ezt az is erősíti, hogy a konfliktusos helyzetekre szélsőséges reakciókkal reagál a karakter, aki egyébként megmarad hús-vér figurának, és realista az őt körülvevő környezet is.
– A Ne zavarjatok! egy színdarab adaptációja, ami abban is tetten érhető a filmben, hogy kisszámú, zárt térben mozgatja a szereplőit. Nem félt ennek a korlátaitól?
– Amikor színdarabot adaptál az ember mozivászonra, mindig megvan az a lehetőség vagy kényszer, hogy teret adjon az egész műnek. Ezúttal úgy éreztem, ha egy lakásbelsőre redukálom a helyzetkomikumot, az segíti a filmet. A reményem az volt, hogy ha valaki megnézi a vígjátékot, ne arra gondoljon, hogy ez egy színpadi adaptáció, hanem arra, ez egy eredeti ambíció kreatív megvalósítása.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!