Húszasok játszanak zenét harmincasoknak. Mintha valami új hullámos gitármuzsika csendülne fel egy füstös szuterénben valahol 1999 egy eldugott szegletében. Feszes ritmusok, tömör mondandó. Mondhatnánk, épp megfelelő a rádiós lejátszáshoz, de mint megtudtam, azért ez még sincs így. Mindenesetre a The Somersault Boy épp azt a hangulatot csempészi vissza, amiért olyan nagy lelkesedéssel szerveztem kis barátaimmal koncerteket az 1990-es évek második felében a debreceni Tóth Árpád Gimnázium üvegházába.
Persze stílusát tekintve nehéz lenne belőni a Sallai László (ének, gitár), Horváth Zoltán (basszusgitár) és a finn Mika Sundholm (dobok) fémjelezte trió muzsikáját. Nem grunge, nem punk, még csak nem is posztpunk, vagy netán powerpop, hanem valahogy mindenből csippent egy kicsit. Az viszont tuti, hogy elképesztően gyors és velős dalokkal operálnak. Sebészileg metszik el akkor és ott, ahol kell.
Ennek a kicsit önmarcangoló, olykor önkritikus ritmushalmaznak pedig épp ilyennek kell lennie. Semmi finomkodás, a The Somesault Boy akkordjai nem fájdalmasan nyavalygó indie-muzsikák, amit amúgy én kifejezetten csipázok. Az önmarcangolást a srácok inkább picit viccesre, pörgősre vették, ami nekik jól áll, nem mellesleg koncerteken andalgás helyett mocoroghat az ember az ütemekre.
– Hat éve indult a dolog, otthon a számítógépemen írogattam dalokat, de semmi komolyat nem terveztem velük, csak a magam szórakoztatására. Ezeket végül 2011 szenteste feltettem a netre, és ekkor kezdődött az egész – mesélt a kezdetekről Laci. Innen egyenes út vezetett az akusztikus koncertek felé, ám – mint az énekes-gitáros mondja – mindig zenekarban gondolkodott. „Nem vagyok az a Bob Dylan-típus, aki színpadi jelenlétével egymaga belakja a teret” – vallja be a zenész, aki végül talált maga mellé két társat, akikkel beindíthatta a bandát.
A csapat 2012 nyarán vágott bele a kalandba. A számok vázlatait, magját Laci írja, és közösen ötletelnek azon, hogy akkor mi és hogyan maradjon meg, miből mit lehet kihozni. A munkamódszerük pedig – akárcsak a nótáik – az egyre jobb összeszokottság miatt is mind inkább gyorsabb. Hamar összeállnak a számok, és van, amit már egy próba után is simán lejátszanak a közönségnek. Mint Laci mondja, „nem matekolunk rajta sokat”. Mivel pedig maga a zenekar is ad hoc módon alakult, nincsenek nagyívű, megtervezett koncepciók, inkább a megérzéseik után mennek.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!