Pedig az alapötlet tényleg eredeti, innovatív volt, főleg ahhoz képest, hogy az emberiségellenes bűnnek is beillő Family Guy szülőatyjától származott. Viszont míg Seth MacFarlane rajzfilmsorozatában a történetnélküliség leginkább a bármiféle értelmes gondolat hiányából fakadt, addig egy Ted-szintű filmnek az ilyesmi jót tesz. A Shop Stopot sem a nem létező sztorija miatt kedveltük, hanem mert a figurák egyszerűen annyira szerethetően őrültek, hogy bármibe is keverednek, mindig brillírozni fognak. Ted is lehetne egy Jay vagy még inkább egy Tapló Télapó (hiszen a Billy Bob Thornton-fémjelezte komédia főhőse is a gyerekek elszabadult kedvence), de a közeg nem engedi, hogy azzá váljon. Mondhatjuk úgy is, hogy MacFarlane hiába próbál a Jay és Néma Bob-korszakos Kevin Smith lenni, ha mindegyre kibukik belőle az Apja lánya-féle sablonosság és ötlettelenség.
Míg az első résznél nagyjából hagyták, hogy a karakterek vigyék el a show-t, itt bedobtak egy totál értelmetlen polgárjogi harcot (Ted a bíróság előtt kell bizonyítsa, hogy ő is emberi lény), ami maximum paródiának lenne jó, ha az alkotók nem vennék őrülten komolyan magukat. És ha a politikai inkorrektség nem merülne ott ki, hogy Samuel L. Jackson kapcsán elsütik: „Láttál már filmben feketét? Na, az ő volt!” Egy-két eredetibb jelenet (például a stand-up imprózós) mellett a valódi fekete humornak itt semmiféle terep nem jut, ami ahhoz képest elég furcsa, hogy ez lenne itt a fő innováció. Hiába káromkodik a maci, ha nincsenek őrületesen vicces és gonosz beszólásai: ez itt se nem a Shop Stop, se nem az Amerika kommandó: Világrendőrség, ez a Family Guy és a Hogyan rohanj a vesztedbe alkotójának újabb próbálkozása, hogy megpróbálja megközelíteni a Parker-Stone alkotópárost és Sascha Baron Cohent, miközben mérföldekre van tőlük.
Míg az első rész a főhős John (Mark Wahlberg) felnőtté válási kísérlete köré épült, addig itt ez a vonulat már nincs meg, marad Ted harca az elismerésért, ami, valljuk be, kissé abszurd, és nem a jó értelemben véve. Mindebben segítségére lesz egy fiatal ügyvédbojtár (Amanda Seyfried), aki a főszereplő páros tökéletes ellentéte: otthon van a jogban és a szépirodalomban, de a popkultúrához kevéssé ért. Azaz várjunk csak, dehogyis az ellentéte: hiszen jobban megérti Johnt, mint az előző párja, és ugyanúgy bármikor hajlandó egy kis füvezésre, mint a maci és társa. Nem nagyon látszik, az alkotók mit is akartak valójában, mindenesetre a magaskultúra vs. popkultúra találkozásából valami ütősebbet is ki lehetett volna hozni annál, mint hogy F. Scott Fitzgerald nevében az F. biztos azt jelenti, hogy Fuck.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!