Richard Strauss öt dala szól, éppen a Weisser Jasmint próbálja Farkas Gábor és Celeng Mária, amikor megérkezünk. A budapesti hőségben még egy ventilátort is bevetettek, ennek ellenére embert próbáló ilyen klímában a munka. Az énekhang egyébként is kényes hangszer, a fáradtság és a hőség igencsak megterheli. Celeng Mária elnézést is kér, amiért nem énekel teljes erejével, azt a hangversenyre tartogatja. Aki valaha énekelt, az tudja, hogy ez valóban csak így működhet, és Celeng Mária még ebben a csökkentett módban is gyönyörűen formálja a dalokat.
A próba után megtudom: ő választotta ki az öt dalt. Kedvence, az Ich wollt\' ein Sträusslein binden, ami magyarul azt jelenti, hogy „Szeretnék neked egy koszorút kötni”. Eköré épülnek fel a különböző virágokról szóló dalok: a Rote Rosen, a Wasserrose, a Weisser Jasmin és a Malven hangzik majd el a szombat délelőtti előadáson a kaposvári Szivárvány Kultúrpalotában.
A fiatal szoprántól azt is megtudom, hogy számára nagy lehetőség a koncertműsor, hiszen ritkán adódik lehetősége arra, hogy az operákon kívül mást is énekeljen. Ez pedig alapvetően másfajta munkát és hozzáállást igényel. – Szeretnék zeneileg úgy énekelni, mint egy hangszeres – fogalmazza meg a különbséget, és arról is beszél, hogy a hangszeresekben általában több az alázat, amikor egy műhöz nyúlnak. Farkas Gábor rögtön hozzáteszi, hogy miközben Celeng Mária hangszeresként igyekszik közelíteni az énekes előadáshoz, a hangszeresek mindig arra törekszenek, hogy énekszerűen, éneklő hangon játszanak. Utal arra a zongorareklámra, amikor Domingo éppen erről beszél, és azt mondja, hogy a zongoristák úgy szeretnének játszani, ahogy ő énekel, ő pedig úgy szeretne énekelni, mint egy Bösendorfer.
Celeng Mária és Farkas Gábor mindketten „elsőbálozók”, ahogy ők mondják, hiszen először lépnek fel a Kaposfesten, és ez idén sokakra igaz. Az új művészeti vezetéssel ugyanis jelentősen bővült a meghívott művészek köre, és az is tény, hogy az előző évek igényeit felmérve idén az énekhang és a fúvós zene is nagyobb szerephez jut. Az ilyen művésztalálkozások hosszú távon meghatározóak lehetnek, ebben minden fellépő művész egyetért, hiszen akik egy ilyen alkalommal közösen próbálnak, ha jól érzik magukat együtt a színpadon, később is szívesen dolgoznak együtt. Farkas Gábor egyébként a Strauss-dalokért is hálás, először játssza őket, és nagyon megszerette a zenéjüket. Mint mondja, a nyitókoncert műsorát leszámítva zömmel számára teljesen új művekben szerepel.
Közben megérkezik Baráti Kristóf és az Erkel Ferenc Kamarazenekar, Vivaldi A négy évszak című művének próbájára, amelyet majd péntek este hallhatunk. Ezek már az utolsó pesti előkészületek, mert ma este már élesben vizsgázik az új művészeti vezetés Kaposváron, ahol a nyitóhangversenyen Baráti Kristóf és Várdai István vállalta a főszerepet, az első részben az Erkel Ferenc Kamarazenekar, a második részben Farkas Gábor kíséri őket. Mint megtudjuk, erre a hangversenyre már rég elkelt minden jegy.