Új albummal jelentkezett az örmény etnorock nagyköveteként ismert Deti Picasso. A Motherland (anyaföld) címet viselő korongon tizenhárom szám idézi meg Közép-Európa megannyi dallamvilágát, a magyar népdalon keresztül a balkáni hangulaton át a számukra kikerülhetetlen és bennünk élő örmény ritmusokig.
A kikacsintások szerteágazó kavalkádja ellenére így teljes az egész. Külön sok piros pont jár azért, amit eddig is tudtam róluk, hogy messzire képes elrepíteni a zenéjük. Kiszakít a darálóból, és kikapcsol, testestül-lelkestül. Becsukom a szemem, miközben olyan, de olyan jó kiüríteni az agyamban cikázó kismillió napi őrületet. Lebegés. Semmi más.
Az andalgás mellett érdemes azt is megjegyezni, hogy az új lemezt közösségi finanszírozás, elsősorban a banda orosz közönségének segítségével rögzítették idén tavasszal. A korongon hegedűn vendégeskedik Porteleki László a Muzsikás zenekarból, aki a banda dobosa, Porteleki Áron édesapja.
Ha pedig új album, a zenekar énekesével, Gaya Arutyunyannal beszélgettünk a közösségi finanszírozás rejtelmeiről, az előadókat érintő új játékszabályokról és a globalizáció előnyeiről, hátrányairól.
– Miért döntöttetek a közösségi finanszírozás mellett? Mennyire volt nehéz összekalapozni az albumra a forrásokat?
– 2010 óta, mikor ideiglenesen kényszerszünetre vonult a Deti Picasso, nagyon sokat változott a zenei piac működése. Miközben csökkent a kiadók, úgy nőtt a netes kommunikáció szerepe, ezalatt felnőtt egy új nemzedék. Kíváncsiak voltunk arra, hogy mennyire vagyunk még mindig a köztudatban, mire vagyunk képesek, és összehozhatunk-e ebben az új környezetben egy új lemezt. Nagyon jó példaként szolgált az Einstürzende Neubauten gyakorlata. Ők még a közösségi finanszírozás széles körű elterjedése előtt kijelentették: „addig készítünk Neubauten-lemezeket, amíg a közönségünk szeretné”. Ez a kiadói diktátumtól független megközelítés nagyon szimpatikus volt számunkra. A zenekar basszusgitárosa, Alex Hacke amúgy nagyon jó barátunk, és vendégeskedett is az előző Deti Picasso-stúdiólemezen, így erre a finanszírozási formára első forrásból kaptuk az ihletet. A legnehezebb része az volt, hogy egy teljesen új nyelvet kellett elsajátítanom, a közösségi kommunikáció összes szabályát. Mindaddig ugyanis nem voltam túl aktív sem a Facebookon, sem az Instagramon, sem egyéb közösségi oldalakon. Ezen aztán azért változtattam, hogy felelevenítsem a kapcsolatot a zenekar törzsközönségével, és újabb hallgatókat toborozzak.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!