– Róisín, a nyolc év – amióta nem adtál ki angol nyelvű albumot – nemcsak a személyes viszonyokban számít hosszú időnek: a zeneiparban is komoly változások történtek ezalatt. Mi az, ami a leginkább más volt a Hairless Toys felvétele és marketingje körül?
– Az utolsó albumom promóciója teljesen kimerített. Közben gyermekeim születtek, velük foglalkoztam. Ezalatt valóban komoly változások történtek a zeneiparban. De mivel időnként felvettem egy-egy dalt más előadókkal, nem éreztem úgy, hogy teljes visszavonulás után találkozom először ezekkel az újdonságokkal.
– Egy-egy dal vendégvokalistájaként közreműködtél, most mintha újra teljes állású zenész volnál. 2014-ben kiadtál egy olasz nyelvű minialbumot, 2015-ben pedig az új angol nyelvű albumot.
– Azt azért be kell vallanom, nem terveztem ilyen hosszú szünetet; az elmúlt évek pillanatok alatt elszálltak. Az olasz album az első lépés volt egy fokozatos visszatéréshez, a Hairless Toys pedig valahogy automatikusan követte.
– A Hairless Toys komoly kritikai siker volt, jelölték a Mercury-díjra is, amely a könnyűzene terén még mindig az egyik legmagasabb elismerés Angliában. Jólesik ez azt követően, hogy sokaknak csalódást okozva az ezt megelőző albumod, az Overpowered nem lett akkora eladási siker?
– Sokan mondják, hogy a 2007-es lemezem bukás lett a listákon, de én akkoriban pontosan ilyen albumot akartam felvenni. Számomra kihívás volt egy nagybetűs popalbumot készíteni. A véletlenekre épül az egész életem, amelyet a kihívások tereltek. Sosem akartam például énekes lenni. Szerettem táncolni, aztán egy klubban összetalálkoztam egy sráccal, Mark Brydonnal, akibe belehabarodtam, és létrehoztuk a Moloko együttest. Így kerültem zenei közegbe, és lettem énekes.
– Ilyen kiváló hanggal nem voltak énekesi ambícióid?
– Nem. Énekelni konkrétan azután kezdtem el, hogy aláírtuk a lemezkiadóval a szerződést. Ez is kihívás volt. Az Overpowerednél pedig új célt tűztem ki: popalbumot akartam, amely ötvözi azon előadók, albumok hangzásvilágát, akiket és amelyeket a legjobban tisztelek és hallgatok. A Hairless Toys mögötti elképzelés megint teljesen más volt. Eddie Stevens, akivel a dalokat írtuk, régi jó barátom. Két ember, aki régóta és jól ismeri egymást, kísérletezett a stúdióban.