– Milyen információjuk van, miért nem kezdődött el még az építkezés a Millenárison?
– A megkezdett előkészítő munkák biztatóan indultak, viszont januárban a Közbeszerzési Hatóság honlapján megjelent nyilvános adatok szerint a Nemzeti Táncszínház új játszóhelyének kialakítására kiírt közbeszerzési eljárás eredménytelen lett, mert a legelőnyösebb ajánlattevő sem tett – az ajánlatkérő rendelkezésére álló anyagi fedezet mértékére tekintettel – megfelelő ajánlatot.
– A tervek szerint idén ősszel már ott kezdhetik az új évadot? Vagy erre egyre kevesebb a remény?
– A kormány határozatban rendelkezett a Várszínház épületéből kiköltözött Nemzeti Táncszínház a Millenáris Teátrumba való elhelyezéséről, azzal a céllal, hogy a Nemzeti Táncszínház Nonprofit Kft. részére átalakított ingatlant a 2015–2016-os évadtól kezdődően hosszú távon játszóhelyként használhassa. A csúszás ténye egyértelmű, de a mértékéről jelenleg nincs pontos információnk. A beruházásban vezető tervezőként részt vevő Zoboki Gábor tájékoztatása szerint az építkezés előreláthatóan 10-12 hónapot vehet igénybe.
– A különböző játszóhelyek, illetve egyes darabok, műfajok kiesése miatt mennyire esett vissza a táncszínház előadásainak a nézettsége?
– Az átmeneti időszakban, a Várszínházból való kiköltözés után, öt különböző helyszínen valósítjuk meg előadásainkat. Ez komoly kihívás elé állítja a társulatokat, a színház dolgozóit és természetesen a táncot szerető közönségünket is. 2015-ben 30 előadással kevesebbet valósíthattunk meg, ez nyilván hatással van a nézőszámunkra is, de a bemutatott produkciók átlagos nézettsége szerencsére nem esett vissza.
– A düsseldorfi táncvásárhoz hasonlóan idén is részt vesznek valamilyen nemzetközi szakmai fórumon, ahol képviselni tudják a magyar táncművészetet?
– 2015 májusában egy kínai kulturális menedzserekből és színházigazgatókból álló delegáció érkezett hozzánk, akiket egy általunk szervezett bemutatón annyira lenyűgözött a kortárs magyar táncművészet és a közép-európai folklórkincs, hogy azóta már folynak a tárgyalások a társulatokkal egy lehetséges kínai vendégszereplésről. Köszönhetően a sikeres együttműködésünknek, tavaly ősszel én is ellátogattam hozzájuk, és májusban újból várnak majd egy kulturális fórumra. Idén szeptemberben a düsseldorfi táncvásáron pedig megint megszervezzük a Dancin’ Hungary standot, ahol a segítségünkkel több mint húsz független együttes vezetője képviselheti társulatát.
– Jelenleg min dolgoznak?
– Épp a szakma rangos ünnepére, a Budapest Táncfesztiválra készülünk, ami idén először nem a tánc világnapja, április 29-e köré szerveződik, hanem február 24-től március 3-ig rendezzük meg. Újból két helyszínen fesztiválozunk majd, a Müpa mellett a MOM Kulturális Központ is a Budapest Táncfesztivál helyszínévé válik. Nagyszerű programot sikerült összeállítanunk: a francia kortárs táncélet egyik meghatározó alakja, Angelin Preljocaj társulata, a Ballet Preljocaj, valamint a Les Ballets Trockadero de Monte Carlo is vendégszerepel nálunk. A Szegedi Kortárs Balett Subjects című új koreográfiáját és a Pécsi Balett A hattyúk tava című új előadását is a fesztiválon mutatják be. Izgalmasnak ígérkezik a Duna Táncműhely Körtánc című kortárs néptánc előadása a MOM Kupolában, amelyet Kornis Mihály 1980-as évek végén írt bohózata ihletett. Emellett évek óta jó kapcsolatban vagyunk a Budapesti Tavaszi Fesztivál menedzsmentjével, így idén is készülünk közös produkcióval, Elmúlik címmel Foltin Jolán, a Nemzet Művésze állítja színpadra új, a kitelepítések idejéről szóló táncdrámáját, az őt jellemző egyedülálló művészi hitvallással.