– Tavaly játszottál a cseh Brutal Assault metálfesztiválon is, számomra azóta létezik egyfajta kapcsolat a zenéd és Dario Argento kulthorrorja, a Sóhajok (Suspiria) között. A Perturbator-koncert előtt a horrorsátorban erre a bizarr alkotásra lehetett kikapcsolni, aztán jött az a zene, amelyre nagy hatással voltak ezek a trashfilmek. És most nyilatkoztad is, hogy az új albumodra egyenesen a Suspiria hatott.
– Az egész film hangulata, ez a rémálomszerű atmoszféra befolyásolta az Uncanny valleyt: volt egyfajta ördögi, boszorkányos jellege a filmnek, ami hallható a Perturbatornél is. Az egész Suspiria olyan, mint valami rémálom, ráadásul egy tánciskolában: a színek, a történések rendkívül különösek, bizarrak, okkultba hajlanak, ezt pedig különösen erősen meg lehet fogni zenében is. Annyira szokatlan, amit látunk, hogy ha megnézzük, egy életre belénk ég: lehet, hogy a történetre, a karakterekre már nem emlékszünk, de a vizualitására, a hangulatára igen.
– De hatással vannak rád általában is a nyolcvanas évekbeli, B-kategóriás horrorfilmek, egyfajta nosztalgikus visszaidézése a zenéd ezeknek az alkotásoknak. Ugyanez a hangulat fog meg bennük?
– Leginkább a horror- és sci-fi filmek ezek, igen: a nyolcvanas évekbeli horrormozikban sorra mentek a slasherfilmek, B-kategóriás cuccok, melyek nagyon erős, bizarr hangulattal rendelkeztek. Dario Argento filmjei általában is rendkívül emlékezetesek voltak. De az Alien is ott van a fő kedvencek között.
– Filmes téren is él azért ez a nosztalgia, elég csak a Valami követ című művet említeni két évvel ezelőttről.
– Igen, nemrég láttam én is, remek filmről van szó. A nosztalgiahullám kapcsán kiváló példa a mű, sokan visszatérnének a gyökerekhez, ahhoz, amit valójában a horror jelent. Megvan benne az az ismeretlen, bizarr gonosz, amitől félni lehet, míg a mai horrorok zöme csak az olcsó ijesztgetésre megy. A félelem valami ismeretlentől, valami behatárolhatatlantól – ez már nem ugyanazt az olcsó rémítgetést jelenti. A rémálomszerű hangulat jelenik meg: lásd csak a Rémálom az Elm utcábant, ami után féltek az emberek elaludni. A modern horrorfilmek már megfeledkeztek róla, mit is kellene ennek a műfajnak képviselnie. Lehet, hogy abban a pillanatban, amikor nézed, átérzed a félelmet, de aztán a filmről kijőve már el is feledkezel az egészről.