„Ami a Beatlesnek Liverpool vagy Bruce Springsteennek az Asbury Park New Jersey-ben, az a Ramonesnek Queens, a soknyelvű New York-i negyed, amely felnevelte John William Cummingsot, Erdélyi Tamást, Douglas Glenn Colvint és Jeffrey Ross Hymant, vagyis Johnny, Tommy, Dee Dee és Joey Ramone-t, a kétperces »poppy punk« dalok úttörőit” – írta még februárban a The New York Times, amikor hírt adott arról, hogy a Queens Múzeum retrospektív kiállításra készül a Ramones első albumának és a punk zene születésének 40. évfordulója alkalmából.
A Queens Múzeum saját honlapján minden kétséget kizárva jelzi, hogy a Ramones taposta ki azt az utat, amelyen most már 1976 óta a punk mozgalom szalad, ugyanis a kiállításnak, amely április 10-én nyílik, azt a címet adták, hogy Hey! Ho! Let’s Go: Ramones and the Birth of Punk, vagyis Hey! Ho! Let’s Go: A Ramones és a punk születése. Egyébként éppen a magyar származású Erdélyi Tamástól (Tommy Ramone), a zenekar utolsóként elhunyt tagjától választottak mottót a kiállítás leírásához:
„A Forest Hillsben (Queens egyik városrésze – a szerk.) felnőtt gyerekekből zenészek, lecsúszott őrültek vagy fogorvosok lettek. A Ramonesben mindegyikükből van egy kevés.”
A Grammy Múzeummal közösen rendezett kiállítás két részből fog állni, a közös bennük a rengeteg relikvia, amelyeket több mint ötven nyilvános és magángyűjteményből kölcsönöztek a kiállítás idejére, és amelyek mindegyike különböző lencsén keresztül mutatja be a zenekart. Az első rész, amely a Queens Múzeum munkája, a Ramones queensi gyökereire helyezi a hangsúlyt, és a zenén túl más művészeti ágakra gyakorolt hatásukat is bemutatja. A második rész, amelyért a Grammy Múzeum felel, a Ramones zenei összefüggésrendszerét mutatja be, és zenetörténeti szempontok alapján helyezi el a Ramonest és a punkot a zene panteonjában.
A kiállítás egészen július 31-ig tart majd nyitva, és New Yorkból átköltözik Los Angelesbe, a Grammy Múzeumba, ahol szeptember 16-tól egészen 2017 márciusáig lesz látogatható.