– Ma este az unokája is játszik a növendékhangversenyen. Milyen érzés, hogy a nagyapja nyomdokaiba lép?
– Mondanom sem kell, hogy nagyon boldog vagyok. Egy nemzedék kimaradt, három fiam van, de egyik sem muzsikus. Ha nem is ért váratlanul, hiszen Gergő édesanyja is zongoraművész, azt nem gondoltuk, hogy ilyen tehetséges lesz. Mivel én már abbahagytam az aktív muzsikálást, csellómat, amellyel bejártam a világot, továbbadtam Gergőnek. Igazán megérdemli. Csak nemrég kezdtem őt tanítani, hiszen én nem értek a gyermek korosztályhoz, így amíg nagyon fiatal volt, Antók Zsuzsanna volt a csellótanára. Most, hogy a Zeneakadémián a rendkívüli tehetségek osztályába jár, Mező László kollégámhoz, és már tizenhét év körül van, vettem a bátorságot, és felvettem a kamarazene-osztályomba. Nagy örömmel foglalkozom vele.
– A kamarazene az ön pályáján is fontos szerepet töltött be. Úgy tűnik, az utóbbi években a Zeneakadémia is egyre nagyobb erőfeszítéseket tesz annak érdekében, hogy a kamarazene elnyerje méltó helyét úgy az oktatásban, mint a koncertéletben.
– Valóban, Vigh Andrea rektornak kimondottan az a célja, hogy a kamarazenét és a zenekari gyakorlatot a Zeneakadémián magas szintre emeljük. Egy kiváló fiatal művész, Fülei Balázs a kamarazene-tanszék vezetője, ő is nagyon ambicionálja egyrészt a vonósnégyes, másrészt minden más kamarazenei formáció kultuszának fellendítését. Minden kamarazenét oktató tanár valamennyi csoportjának egyfajta vizsgát helyettesítő koncerten kell játszania. Az én esetemben megvolt az a szerencsés lehetőség, hogy a Magyar Művészeti Akadémia tagjaként és a zenei tagozat támogatásával a Vigadó Makovecz termében két koncerten mutatkozhassanak be a növendékeim. Ezelőtt három héttel volt az első alkalom, ahol három vonósnégyesem játszott. Közülük két együttes azóta a Zeneakadémia Weiner Leó Országos Kamarazene Versenyén első helyezést ért el. Nagyon büszke vagyok rájuk. Ma este zongorás kamarazene lesz, két zongoraötössel, az unokám pedig Debussy cselló-zongora szonátáját játssza. Mindhárom zongorista japán hallgatónk.