Kettes sorokban özönlenek a gyerekek a Zuglói Filharmónia Columbus utcai zeneházába, lerakják a kabátjukat, és elfoglalják az előre kijelölt helyüket. Mintegy hatezer öt év feletti óvodás és alsó tagozatos kisdiák érkezett a Felfedezőúton sorozat Tündérek és boszorkányok – zenében és tánccal című műsorának összesen tizennyolc előadására, amelyre előre fel is készültek a pedagógusok segítségével. A csillogó szemek erdejéből kezek tucatjai emelkednek a magasba hangos kiabálás mellett, amikor Szerényi Béla játékmester ördögfiókákat és tündéreket választ a népi játékokhoz, ugyanakkor néma csendben ülnek a legkisebbek is, amikor Solymosi Tari Emőke műsorvezető magyaráz.
A kérdésre, hogy ki látott már élőben balettot, alig néhány kéz emelkedik fel, ebből is látszik, mennyire hiánypótló a kezdeményezés, hogy a zene mellett a táncművészetet is egyenrangú partnerként kezelik. A Diótörő cukorbabáinak tánca vagy Gounod Faustjából az ördögfiókák tánca a balettszőnyegre szegezi a tekinteteket, az előbbit bemutató gyermekek ráadásul a közönség kortársai, ez is egy jó példa. A zongorán megszólaló műveket Farkas Zsolt vezeti elő, a zenekart ezen az előadáson Horváth Gábor dirigálja.
Kodály Zoltán úgy fogalmazott: a gyermeknek a legjobb is éppen csak hogy jó. A zenepedagógiai elképzeléseinek sikerei kapcsán nemzetközileg elismert zeneszerző nem esett túlzásokba, a gyermekkori élmények – beleértve a művészettel való első találkozásokat – az ember felnőttkori értékrendjére is hatással vannak. Ismerjük a problémát: öregszik a komolyzene közönsége, de ide sorolhatnánk az összes klasszikus művészeti ágat is, például a festészetet, a balettot vagy a szintén összetett operajátszást. Ennek megfordítására számtalan kísérlet született az elmúlt években, sok sikeres és sok felszínes próbálkozás. A legkiemelkedőbbek egyike a Zuglói Filharmónia kezdeményezése, amely szemléletében is előremutató, ugyanis kezdettől egyfajta összművészeti élmény átadására törekszik.
Záborszky Kálmán művészeti vezető és Solymosi Tari Emőke zenetörténész komplex műsorai a szimfonikus zenekari muzsikára épülnek, ugyanakkor minden egyes előadáson láthattak a gyermekek balettbetétet, szólóhangszereket, híres festményeket, szóba kerültek jeles irodalmi alkotások, és természetesen valamilyen formában a népművészethez való kapcsolat is. Ez a legkisebbek esetében népi gyermekjátékokat, népdalokat jelent, amelyek Szerényi Béla vezetésével abban is segítenek, hogy egy kicsit felfrissítsék a gyerekek figyelmét.