Néptánccal elmesélt rendhagyó történelemóra – lényegében erről szól az a hatalmas, mintegy háromszáz előadóval megvalósuló produkció, amely a XX. század meghatározó évtizedeinek történelmi –, és kulturális fordulópontjait idézi meg a zene és a tánc nyelvén, elsősorban a néptáncra hagyatkozva, szombat este nyolc órakor a Margitszigeti Szabadtéri Színpadon ugyanis tíz amatőr és hivatásos néptáncegyüttes áll a közönség elé. A Duna Művészegyüttes, a Magyar Állami Népi Együttes, a Magyar Táncművészeti Főiskola táncosai, a székesfehérvári Alba Regia Táncegyüttes, a szekszárdi Bartina Néptánc Egyesület, a százhalombattai Forrás Néptáncegyüttes, a Tököli Délszláv Hagyományőrző Táncegyüttes, a fővárosból pedig a Bihari János, a Bem és a Csepel Táncegyüttes Mucsi János Harangozó Gyula díjas rendező-koreográfus vezetésével mutatja be az \'56 Egy nép kiáltott... című előadásukat, amelyről megtudtuk: a későbbiekben több helyszín is várja a darabot.
Mucsi János lapunknak elmondta, hogy Győr, Pécs, Debrecen, Kazincbarcika, Kecskemét, Százhalombatta, Nyíregyháza, a mátyásföldi Erzsébetligeti Színház adott befogadó szándéknyilatkozatot, de ez a néhány állomáshely is csak a kezdet, mert valószínűleg további településekre is eljut az előadás. – Természetesen vannak olyan helyszínek, mint Győr vagy a debreceni Főnix-csarnok, ahol megoldható, hogy háromszáz emberrel lépjünk fel, Kazincbarcikán még az is lehet, hogy mi avatunk fel egy hatalmas új csarnokot ezzel a darabbal, ahol pedig erre nincs lehetőség, ott a színpadhoz mérten igazítjuk kisebbre az előadók létszámát – fogalmazott. Mucsi Jánostól azt is megtudtuk: az 1956 előtt fejet hajtó művet egy magyar táncünnep előzi meg, ezen a darabban fellépő amatőr együttesek mutatkoznak be antológia-szerűen.
Mucsi János hangsúlyozta: nem törekedtek tökéletes tudományos és történelmi hitelességre, inkább az volt a céljuk az ünnepi táncjátékkal, hogy megjelenítse a forradalom és a XX. századi magyar történelem szempontjából fontos korszakokat. A darab zenei szerkesztője Pál István „Szalonna\" prímás, ő állította össze a nyitóképet is, amelyben 1848 emléke is megjelenik, hiszen ebből merített erőt a forradalmi ifjúság. A táncházmozgalom és a magyar nép identitás szempontjából egyaránt jelentős volt a Gyöngyösbokréta mozgalom, amely a hagyományőrzést foglalta rendszerbe, ez vezet át egy fülledt Karády-tangón a válságba, amelynek közel hetven férfi táncának puskaropogásra emlékeztető pergése vet véget.