Bírósági tárgyalóterem, parlament egyaránt lehetne Korsunovas Szeget szeggeljének patinásnak ható színpadi tere. A Gintaras Makarevicius tervezte díszlet függőleges és vízszintes tagoltsága okán bőven ad módot szinte akrobatikus mutatványokra, fizikai színházi gesztusokra.
A különleges közegben éri Vincentio herceget a darab elejére beiktatott látomásos, nyomasztó álom, amely feltehetően meglepő tettére is ráveszi, legalábbis ezt hiteti el velünk első pillanatban a rendező, hogy hitünk egészen az előadás rendhagyó lezárásáig megmaradjon. Azaz: a herceg váratlanul visszavonul Bécs vezetésétől, hatalmát pedig időlegesen átadja a feddhetetlen életű, rendkívül puritán Angelónak, akinek az ereiben vér helyett víz folyik talán, annyira mentes a bűntől – legalábbis a közvélekedés szerint.
Véget ért a fesztivál
Július 17-én zárult a XII. Nemzetközi Shakespeare Fesztivál Gyulán. A tizenegy napos összművészeti fesztiválon 31 produkciót mutattak be, nyolc ország művészei léptek fel − a magyarok mellett angol, ausztrál, japán, lengyel, litván, szlovák, olasz színházak és előadók −, mintegy 4000 néző előtt. A külföldiek közül a legnagyobb sikert a világhírű litván rendező Oskaras Korsunovas által rendezett Szeget szeggel című produkció aratta. A magyar előadások közül a legkedveltebb a Gyulai Várszínház új bemutatója, a III. Richárd volt, amelyet ifj. Vidnyánszky Attila állított színpadra sztárszereposztással: Trill Zsolt mellett láthatták a darabban Eszenyi Enikőt, Hegedűs D. Gézát, Szűcs Nellit, Trokán Nórát. (MN)
A vígjátékot a neves varsói Teatr Dramatycznyben (Drámai Színházban) színpadra állító, egyébként világhírű Oskaras Korsunovas kevéssé ismert Magyarországon. A litván rendező színházi nyelve szokatlan és egyben lebilincselő, előadásai legtöbbször univerzális, időtlen, akár a jövőre is utaló térben játszódnak, látványosan érintve történelmi vagy történelminek csupán évtizedek múlva nevezhető eseményeket. Shakespeare Viharját például a Szovjetunió apokaliptikus, felszabadító összeomlásával hozta összefüggésbe.