Tavaly kora tavasszal hirtelen érkezett a hír, hogy Kokas Katalin lemondott a Kaposfest művészeti vezetéséről, azt azonban kevesen sejtették, hogy ilyen hamar új fesztivállal áll elő. A Fesztiválakadémia Budapest tematikájában nagyon hasonló, hiszen világhírű szólóművészeket hallunk kamarazenét játszani, struktúrájában viszont egész más modellt képvisel. Ennek egyik legfontosabb momentumai azok a mesterkurzusok, amelyek a koncertekkel párhuzamosan futnak, és amelyek szervesen beleépülnek a színpadi előadásokba. A fesztiválon fellépő világhírű művészek ugyanis egészen egyedülálló módon a növendékekkel együtt próbálnak és lépnek fel egy-egy tétel erejéig a Solti Teremben.
A közönség azonban a kurzusokról sincs kizárva, regisztrációval bárki belepillanthat a műhelymunka rejtelmeibe, kulisszatitkaiba, és végigülheti az egész kurzust. A Kaposfesten bevált módon a zenetörténeti érdekességeket is a hallgatók elé tárják, Fazekas Gergely zenetörténész a koncertműsorban szereplő művek hátterét magyarázza el az előadások előtt. Így tehát az az érdeklődő közönség, amelyik nemcsak a kész műre kíváncsi, hanem az alkotás folyamatára is, sokszorosan egy-egy kompozíció mélyére nézhet, megismerve a zeneszerzői fortélyokat, a darab keletkezéstörténetét és végigülve a próbákat.
Nyilvánvalóan speciális közönség szükséges ilyen fokú elhivatottsághoz, a koncertek azonban enélkül is garantáltan élvezetesek. Kokas Katalin és Kelemen Barnabás, akik maguk is többször fellépnek a programsorozat során, nem bízták a véletlenre a most debütáló fesztivál sikerét. Olyan művészeket hívtak meg, mint Vilde Frang, James Boyd, Nicolas Altstaedt, Fenyő László, José Gallardo, Kocsis Zoltán, Jonathan Cohen, Anna Reinhold, Thomas Dunford, Alina Ibragimova, Homoki Gábor, Rohmann Ditta, Fejérvári Zsolt, Lendvay József, Maxim Rysanov, Jing Yang, Kokas Dóra, Klenyán Csaba, Balog József, Ittzés Gergely, Káip Róbert, Pavlovits Dávid, Szalai András és Borisz Andrianov.
A mesterkurzusok már 21-én elkezdődnek, az első koncertet 22-én hallhatjuk. A fesztivál során esténként a nagyteremben lesznek koncertek, délben a Solti Teremben meglepetéskoncertet adnak a részt vevő művészek, délután pedig interaktív zenei témájú előadásokat hallhat a közönség, kérdezhet a művészektől, közelebb kerülhet a művekhez és a művészekhez egyaránt. Különlegesség, hogy mindennap egy-egy nagy tanáregyéniségre és művészre – így Székely Zoltánra, Szigeti Józsefre, Kovács Dénesre, Fenyves Lorándra, Hubay Jenőre – emlékeznek, akik egész életükben azt hirdették, hogy a kamarazene magyarországi hagyományára vigyázni kell. Ugyanakkor az évfordulókat is megünneplik: műveivel tisztelegnek a 90 éves Kurtág György előtt, és a 400 éve elhunyt Shakespeare emlékét is megidézik, utóbbit többek között Purcell zenéjével, de Prokofjev Rómeó és Júlia szvitjét is hallhatjuk egészen exkluzív módon, zenekari átiratban a fesztiválakadémia művészeinek közös előadásában. A Kurtág–Shakespeare-tematikájú hangversenyt a zárónapra időzítették. A július