A Kaposfest Magyarország legizgalmasabb fesztiválja, amely még a művészeti vezetésben történt tavalyi hirtelen változást is előnyére tudta fordítani. A fiatalos, lendületes programsorozat élményszintje olyan magas, hogy érdeklődéstől, előképzettségtől függetlenül mindenkit magával ragad, és még azokat is lebilincseli, akik kulturálisan a nagy könnyűzenei fesztiválokon szocializálódtak. A legfiatalabb résztvevő még bőven tíz év alatt van, a legidősebb pedig már bottal jár. Egyetemisták, nagyszülők, szakmabeliek és a komolyzenével épp csak ismerkedők együtt tudnak lélegezni, egyszerre tör ki belőlük a csodálat sóhaja és a lelkesedés ovációja. Mondhatnánk, hogy hát persze, Bach, Haydn, Mozart, Bartók képes erre, de a titok lényege mégsem a több évszázados receptben, a kottában rejlik, hanem a tálalásban, az előadásban. A Kaposfest pedig azért képes egy hullámhosszra hozni bárkit, mindenkit, aki belekóstol, mert kinyitja a szívet-lelket, előadónál és közönségnél egyaránt.
Ide nem azért jönnek a zenészek, hogy magas honoráriumért játszanak, nem is azért, mert a Kaposfest akkorát dobna az életrajzukon, és még csak nem is azért, mert a két művészeti vezető, Baráti Kristóf és Várdai István kérésére kínos lenne nemet mondani. Ide a zene szeretetéért jár mindenki, a muzsikusok és hallgatóság is. Éppen ezért a koncerteket nem letudják, még csak nem is tisztességgel helytállnak a művészek, hanem igazi örömzene zajlik. Pont úgy, mint egy jól sikerült karaoke-partin, vagy a közös tábortűzi éneklésnél, csak itt éppen a legnemesebb dallamok szólalnak meg a lehető legjobb minőségben világszínvonalon, világhírű művészek előadásában. Ahhoz tudnám hasonlítani, mint amikor a hivatásos néptáncosok táncházba indulnak: nem dolgozni mennek, hanem élvezni szeretnék a táncot, amelyet mellesleg hivatásukként is magas fokon űznek, esetleg kipróbálni olyan partnerrel is, akivel színpadon még nem táncoltak együtt. Úgyis mondhatnánk: buliznak.
A Kaposfest is egy nagy buli, a szórakozás legnemesebb fajtája, ahol semmi sem kötelező, de mindent szabad, ami előbbre visz. Pont ezért teljességgel sznobmentes terület, ami azért a komolyzene műfajában nem feltétlenül általános eset. Ez a varázsa pedig valóban képes megszólítani a fiatalokat, azokat is, akiket feszélyez a gondolat, hogy egy koncertre milyen ruhában menjenek, ott hogy üljenek, mit illik és mit nem. A Szivárvány Kultúrpalotában ugyanis könnyed nyári ruhában, a földön kényelmes pózban, párnán ülve is lehet értékes muzsikát hallgatni. A műsorszerkesztés látszólag nem tudatos, sokszor előfordul kisebb változás is, mégis valahogy nagyon egységes a kép, mindig vannak könnyebben befogadható művek és olyanok is, amelyektől önmagukban talán sokan tartanak. Ilyen például Bartók 3. vonósnégyese, amely például a könnyen emészthető Mozart Esz-dúr Klarinéttrió után szólalt meg, és azokat is magával ragadta, akik előtte Bartókot inkább tisztelték, mint hallgatták.