Nem tudom, csak nekem visszatetsző-e az a döntésképtelenség, amikor az alkotógárda nem igazán tudja eldönteni, hova tegye a voksát, mennyire vállalja a modern rendezés eszközeit, mennyire merjen elrugaszkodni a látszólag jól működő bevett gyakorlattól. Kísérletezgető előadások tucatjain érzem a merészség hiányából fakadó felemás megoldások sorát. Jelen esetben a tüdőerek köszöntek vissza Violetta ruhájának mintázatán, a díszleteken, a bizarr háttérfal viszont a tbc-s elváltozásokat mutató tüdő képét mutatta. Ebben a térben zajlott például modern tánccal a diszkó, elegáns estélyi ruhában érkezett vendégek körében, miközben elöl a szobalány cselédruhában cipelgette a régi zománcozott lavórt (látványtervező: Zöldy Z. Gergely).
A Traviata ráadásul csak elsőre tűnik egyszerű műnek, ugyanis az évtizedek során rengeteg klisé rakódott rá a darabra. Az, hogy minden egyes áriája közismert sláger, nem könnyíti, hanem éppenséggel nehezíti mind a rendező, mind az énekes dolgát, hiszen a közönség fejében több korábbi előadás zakatol, a fülében pedig a dallamok a legnagyobbak – például Maria Callas vagy Plácido Domingo – hangján csengenek vissza. A cselekmény is többrétű, és gyakori hiba, hogy a rendezők a sematikus megoldások nyomába erednek. Anger Ferenc láthatóan próbált ebből kilépni, mégsem sikerült neki: bár egy-két helyen megtörte a közhelyes szituációkat, próbálkozásai többször kínosra sikerültek. Jó ötlet az idő átugrása a szenvedélyesen feldöntött kanapéval, amely mögül átöltözve jönnek ki a szereplők. Nem rossz a halálkultuszt idéző halloween-parti a második felvonásban, de a cigány Hófehérke üvegkoporsós jelenete a bikák között már egy kicsit erős. Akkor viszont tényleg összeszorul a néző gyomra, amikor Anger a darab nem létező szereplőjét, a csak emlegetett angyali teremtést, a kishúgot ordenáré kinézetű, elhízott vidéki fruskaként hozza a színpadra hatalmas vattacukorral a kezében. Nemcsak ízléstelen ez a megközelítés, de egyenesen el is viszi a jelenet üzenetét, amely amúgy kifejezetten arról szólna, hogy az egyébként férjhez adható leánynak mondanak nemet képmutató megbotránkozásból, a húgocska idomain ugyanis mit változtathatna Violetta áldozata?