– A tavaly megjelent nagylemez számai mintha csak nagyzenekarra íródtak volna: a Csakazértist, Ül!-t és a többit hallgatva az ember már hallja is maga előtt a szimfonikus hátteret. Szándékos volt ez?
– Bencsik-Kovács Zoltán alapító tagunkat és dalszerzőnket mindig foglalkoztatta, hogy nagyzenekarral dolgozzon, sok komolyzenei művet ismer és kedvel, tanulmányokat is végzett ezen a téren. Így eddig is több dalunk hangzásában fel lehetett fedezni olyan elemeket, melyeket nagyobb, szimfonikus zenekarokban hallunk. Ott volt például már az elején a vonós kar a Portugál című dalban.
– Klasszikusok nyújtják az inspirációt?
– Modern és klasszikus művek egyaránt. Mozartot például nagyon szeret Zoli hallgatni, de Stravinsky is az egyik kedvence. Rengetegféle klasszikust meghallgat, szereti a dzsesszt is, emellett figyeli a mai trendeket is. Számos modern hazai és külföldi zenekart szeret, szeretünk. Amennyire megfigyeltem, ahogy dolgozik, azt láttam, hogy minden világból merít egy kis ihletet, és azokat az elemeket dolgozza tovább, amelyek tetszenek neki, és további inspirációt nyújtanak a zeneszerzéshez. Ez lehet hangulati megoldás, hangzás vagy dalszerkezet.
– A Honeybeast megalapításakor milyen példák lebegtek a csapat előtt, milyen zenét szeretett volna csinálni?
–Amikor a Honeybeast létrejött, én még nem voltam a zenekarban. Teljesen más volt az irány. Czutor Zoltán húga, Anett volt a Honeybeastben, vagyis Honeybeeben, mert akkor még így hívták a zenekart. Ő Ausztráliában nőtt fel, ezáltal kézenfekvő volt, hogy akkoriban angol dalok születtek. Angolszász-indie irányzattal indult a csapat. Aztán fokozatosan jött a váltás. A fő irányt talán a Portugál szabta meg, ez lett az első igazán sikeres dal, így azt követően olyan nóták születtek, amik hangzásban hasonlítottak rá. Innentől talán kicsivel könnyebb volt, mert Zoli rátalált egy olyan hangzásvilágra, ami sok embernek tetszik.
– Nagy utat jártál be te is a korábbi death metalos próbálkozásoktól mostanáig.
– A legelső zenekarom metalzenekar volt, próbálkozásnál többnek nevezném. Nagyon komolyan hittünk a projektben, de sajnos elfáradt, mert az itthoni közegben a metalzene kevésbé tud kibontakozni. Amúgy a zenekar a mai napig létezik, Cenobite névre hallgat. A következő egy teljesen másmilyen csapat volt, a Balkán Fanatik. Először grafikus voltam a zenekarnál, aztán háttérénekes és rapper. Egyszer csak az együttes üzleti vezetője gondolt egyet, és azzal az ötlettel állt elő, hogy egy közös színdarabban kéne szerepelnem anyámmal. Megvalósult a projekt, Egy színésznő lánya címmel adtuk elő a Thalia Színházban. Ott énekeltem először igazán, és eldöntöttem, hogy komolyan szeretnék ezzel foglalkozni. Úgy éreztem, hogy tanulnom kell még hozzá, hogy hiteles énekesnővé váljak. Jelentkeztem a Kőbányai Zenei Stúdióba, ahol ezután négy évet tanultam, és megismertem a Honeybeast billentyűsét, Kővágó Zsoltot, általa kerültem a zenekarba.