Ian Gillan nem tud veszíteni

A hetvenes rocktorok remekül működött együtt budapesti fellépésén az ötvenfős szimfonikus zenekarral.

Lakner Dávid
2016. 11. 10. 11:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Időnként úgy érezhette a néző: mintha csak a megfelelő formát kapta volna meg végre egyik-másik korszakos sláger. Két évvel ezelőtt a Deep Purple játszott a Papp László Budapest Sport­arénában, míg most önállóan érkezett az énekes, Ian Gillan. Mégsem lehetett hiány­érzete a rajongóknak: a hetvenes rocktorok remekül működött együtt az ötvenfős szimfonikus zenekarral. Ráadásul így a jelen cikk szerzőjéhez hasonló, laikus Purple-hallgatók is teljesebb, egyedibb élményt kaphattak. Mégis csak izgalmasabb a XX. század második felének legnagyobb bluesslágereit hallgatni úgy, hogy olykor még egy nagyzenekari Örömódával is szembetalálhatjuk magunkat közben.

Gillan előtt lánya zenekara, a Papa Le Gál lépett a színpadra: vidám, latinos funkzenéjük háttérzenének remek volt, még ha a közönség beindításához azért több is kellett volna. Félreértés ne essék, Grace Gillan egyáltalán nem rossz énekesnő. Olykor mintha egy hosszú-hosszú mesébe kezdene (Tel-Aviv), máskor az embernek táncra perdülni van kedve (Take a step). Később apjának is besegített háttérvokállal és még egy duettel is a művésznő (You’re gonna ruin me baby), hogy a Candy flosst már egyedül adja elő.

Ian Gillan Deep Purple-t énekel, szólt a koncert címe, de persze akadt más is: rögtön az elején például a Hang me out to dry a ’91-es szólólemezről, a Toolboxról. („I can’t lose”, ugye...) Az énekes tényleg a legendás csapat teljes életművéből válogatott: az olyan klasszikusok mellett, mint a Perfect strangers vagy a végén érkező Smoke on the water, felcsendült például a Razzle dazzle is a 2003-as Bananasról. Az izgalmas billentyűsrészek is hozzátettek a dalhoz, hogy aztán egy „holy-moly” felkiáltás után Gillan már át is térjen a következő monumentalitásra. Döbbenetes, hogy 71 évesen is mikre képes, a hangja betölti az Arénát, de még a remek vonósfelvezetéssel indult szám végén felcsapó füstfelhők is ültek.

A Lazy elején szintén egy csodás szólóhegedűs részt hallunk, Gillan pedig még szájharmonikáját is előkapja. Van íve a koncertnek, egyre lelkesebb lesz a néző. „És most egy kis blues”, halljuk Gillantől, aki közben elmondja, mennyire helyteleníti a szerencsésebbekből dőlő folyamatos panasz­áradatot. Mi más is jöhetne, mint a When a blind man cries? Aztán megint nem Deep Purple, de nem is baj: a 90-es Naked thunderről érkező No more cane on the brazos már-már ünnepi hangulatot teremt. A maga melankolikusságában gyönyörű szerzemény: „Why don’t you rise up, you dead men”, dalolja Gillan, majd egészen kiereszti hangját, hogy a vadnyugati harmonikaszóló borzolja végül a kedélyeket. Tényleg jól jött ezután nem sokkal az Örömóda!

És jól jött Gillan is, aki nem véletlenül a XX. századba berobbanó rockzene egyik legfontosabb hangja. Hetven felett is nagyszerű teljesítményre képes.

###HIRDETES2###

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.