Víztiszta privát történelem

A Budapest 1 napja című projektben részt vett lapunk munkatársa, Végh László is.

Makrai Sonja
2016. 11. 19. 16:01
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Dunának, mely múlt, jelen s jövendő, egymást ölelik lágy hullámai – tudjuk József Attilától, de Budapesthez ugyanilyen szorosan hozzákapcsolódik a Gellért-hegyi vízesés, a szökőkutak, a fürdők és a strandok, a víztornyok, a Római-part csónakházai, de még a csepeli szabadkikötő is elválaszthatatlan tartozéka a fővárosnak. A víz jelenléte mindent meghatároz, megadja egy város karakterét.

A Budapest 1 napja című projekt fotósainak épp ezt kellett megragadniuk. Egy teljesen átlagos napon, szeptember 29-én hajnaltól a következő nap pirkadatáig kellett a 17 – Bácsi Róbert László, Barakonyi Szabolcs, Erdei Krisztina, Fekete András, Hermann Ildi, Kovalovszky Dániel, Kőhalmi Péter, Molnár Ágnes Éva, Molnár Zoltán, Móricz-Sabján Simon, Németh Dániel, Rákossy Péter, Sopronyi Gyula, Stiller Ákos, Szilágyi Lenke, Szombat Éva és Végh László – fotóművésznek megörökítenie a víz jelenlétét a főváros mindennapjaiban. Képeikből a Mai Manó Házban nyílt kiállítás, amely 2017. január 8-ig látható.

A Budapest 1 napja projektet Fekete András, a mostani kiállítás egyik kurátora indította el még 2003-ban a Lumen Galériával. Általa a város olyan arca mutatkozik meg, amit kevesen ismernek, olyan pillanatok, történések válnak láthatóvá, amit amúgy talán észre sem vennénk. A lencsevégre kapott részletek, arcok, helyszínek montázsából a város privát történelme rajzolódik ki. A projektben részt vett lapunk munkatársa, Végh László is: a római-parti csónakházak, a Fellini kultúrbisztró hajnali ébredését követte végig.

Azonban az izgalmas témafelvetés ellenére elég sematikus anyag született, a fotósok nagy része igyekezett könnyen letudni a feladatot. Erdei Krisztina például a budafoki Tropicarium halait örökítette meg, de legalább eljutott azért az állatkertig is.

Megjelent a fürdőkultúra is: Molnár Zoltán a Széchenyi fürdő öreg vendégeiről készített lesifotókat még a parton, de a víz alatti lábukra sem sajnálta a filmet. Stiller Ákos a BKV-hajó vegyes közönségét örökítette meg, Németh Dániel humoros pillanatok után kutatott: a Margitszigeten egy banyatank árnyékában sziesztázó asszonyba botlott.

Bácsi Róbert László a Csepel-sziget harmóniáját, az ipari környezetben zajló korai evezések szépségét kereste, míg Szilágyi Lenke a szabadkikötő valószerűbb és csúnyább arcát fedte fel. A témát eléggé eltartva kezelte Hermann Ildi, aki egy uszodában készített gyerekportrékat, fájdalmasan művészieskedő viszont Molnár Éva Ágnes sorozata: a művész Budapest hídjainak tövében fotózta le önmagát, amint az arcát spricceli egy virágöntözővel.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.