Új színek, erősebb ritmikus hatás, a különböző népzenei elemek, a dzsessz, a latin és az aszimmetrikus ritmusok sikeres fúziója – egyre érdekesebb dalokkal jelentkezik a Makám. Krulik Zoltán meg tudott újulni, és a Szerelem című lemezen az utóbbi időszak beérett stílusbeli változásai mind megjelennek, persze ismét továbbgondolva.
Kezdve azzal, hogy 56. szám alatt egy egészen különleges rabéneket vettek a lemezre, mintegy ráadásként, az 1956-os forradalom hősei előtt tisztelegve. A különböző erdélyi zenei hatások, hangsorok, motívumok, dallamszerkesztési elvek több tájegységet fésülnek össze, ugyanakkor Krulik Zoltán egyik jellegét sem adja fel, inkább párhuzamosan futtatja őket. Erősen ritmikus a kíséret, ami kiemeli az énekhang erejét.
Nem kis bátorság kell ahhoz, hogy valaki a legközismertebb népdalokhoz, különösen már mások által is feldolgozott világzenei slágerek alapanyagához nyúljon, és abból készítsen egy egészen új interpretációt. Ilyen például a Hidegen fújnak a szelek kezdetű népdal, amelyet annak idején a Muzsikás tett valódi slágerré, talán nincs is olyan ember a Kárpát-medencében, aki ne tudná elénekelni. Krulik azonban egészen mást hoz ki ebből a dalból, más hangulattal, más közegbe építi a dallamot, a végeredmény annyira más, hogy legkevésbé sem érezzük koppintásnak vagy utóérzésnek.
Ugyanígy új szemüvegen keresztül mást láthatunk bele a Gyere ki te című dalba, hiszen ezt mind a Besh o Drom, mind a Kormorán feldolgozta, és alighanem mindkét verzió ott zúg a fülünkben, miközben népszerű a moldvai népdal autentikus előadása is. A Makámnál egészen új, sokkal lágyabb színezetet kap a dallam, ezáltal a szövegnek is teljesen más síkját érzékeljük. A Duna vize ugyancsak népszerű moldvai dallam, ahogy a Fúdd el, jó szél kezdetű is, és ezeket szintén gyakran dolgozzák fel kisebb-nagyobb ismertség mellett. Krulik Zoltán azonban megmutatja, hogy a népzene végtelen lehetőséget biztosít: teljes értékű az ő értelmezése is, amelyben itt-ott populárisabb elemek is felbukkannak, mégsem érezzük hatásvadásznak a megközelítését.