Lőrinczy György kerül a Nemzeti Kulturális Alap (NKA) alelnöki székébe, Doncsev András helyére. A Budapesti Operettszínház főigazgatójának kinevezése – amely tisztségét egyébként megtartja – sokakat meglepett. Doncsev András leváltása után szakmai körökben arra számítottak, hogy politikust, de legalábbis pártkatonát vagy a Magyar Művészeti Akadémiához közel álló személyt neveznek ki. Az ötvenéves kulturális menedzser egyiknek sem mondható.
Az NKA a magyar kulturális élet legfontosabb mecénásaként az ötös lottó játékadóját osztja szét kulturális projektekre. Mindent az NKA finanszíroz, amire máshol nincs keret: alkotói támogatásokat, folyóiratok működését, fesztiválok megrendezését, könyvkiadást. Kulturális intézmények is pályáznak, ha olyasmit akarnak megvalósítani, ami a költségvetésükbe nem fér bele. 1993-as megalapítása óta az NKA élén állt már művész (Jankovics Marcell), művész-politikus (Fekete György, L. Simon László), közgazdász (Harsányi László), legutóbb pedig Doncsev András, aki némi kulturális intézményvezetői és produceri tevékenység mellett elsősorban újságírással és politikai háttérmunkával foglalkozott előtte, és a miniszterelnök beszédírója is volt. Közben változtak a jogszabályok: az NKA elnöke ma már az emberi erőforrások minisztere, aki jelenleg Balog Zoltán, az operatív vezető az alelnök – ezt a pozíciót kellett Doncsev András távozásával betölteni.
A kulturális élet zenén és színházon kívüli köreiben nem ismerik behatóbban Lőrinczy György munkásságát. Még nem tudják, mit várjanak a menedzsertől. Az pozitívum is lehet egyesek szerint, hogy színházi ember, a művészeti életből érkezik. Karrierje a Bihari János Táncegyüttesig nyúlik vissza. Sokakhoz hasonlóan innen ered kapcsolatrendszere is. Ennek kialakulása az együttest alapító koreográfussal, Novák Ferenc Tatával kezdődött, aki az egykori néptáncosból agilis közösségi szervezővé felnőtt Lőrinczy Györgyöt bevitte a Honvéd Együttes művészeti titkárságára. Itt ismerte meg Kerényi Miklós Gábort, aki az Operába hívta sajtótitkárnak. Operaügynökségi munkát végzett Németországban, majd felfigyelt rá Zimányi Zsófia, a Pentaton Művész- és Koncertügynökség alapító-tulajdonosa. A Zimányi Zsófia által vezetett Budapesti Tavaszi Fesztiválon szerzett gyakorlatot, majd megkapta a Pentaton igazgatói posztját.