Nem is tudom, mikor és mivel kapcsolatban hallottam először Másik János nevét. Cseh Tamás? Európa Kiadó? Trabant? Balaton? Filmzene? Koromnál fogva én már mindezzel egyben szembesültem. Hol voltam én még akkor, amikor ez az ember elkezdett foglalkozni a zenével körülbelül negyvenhat évvel ezelőtt? És ez a mintegy negyvenhat év bőven túl van azon, amit életműnek nevezünk.
Másik János iskoláit a Győri Zeneművészeti Konzervatórium zongora szakán, a Bartók Béla Zeneművészeti Konzervatórium jazz tanszakán és a Liszt Ferenc Zeneművészeti Főiskola ének, hangképzés, népzene szakán végezte, és már ez elég ahhoz, hogy lássuk, eléggé összetett és szerteágazó érdeklődéssel és tehetséggel megáldott zenészről van szó. Játszik billentyűs és ütőhangszereken, gitáron, basszusgitáron, tangóharmonikán, énekel és zenét szerez szinte minden műfajban.
Gyerekként képzőművésznek készült, és a mai napig fest és rajzol. Elkészítette egy Cseh Tamás életrajzi könyv borítóját, de nagyobb képeket is festett selyemre akrillal, textilfestékkel. Volt már úgy, hogy lesz kiállítása, csak hát nem jutott rá idő.
Mindegy, a legfontosabb, hogy 1971 óta zenél. Rögtön a következő évben zenei vezetője lett a legendás Interbrass együttesnek, amelyben olyan tagok szerepeltek, mint Pogonatosz Nikosz, Román Péter, Gőz László, Dés László, Neumayer Károly és Grünwald Tamás. Ez a korszak négy évig tartott, hogy utána két-három éven át végigjárja a német nyelvű országokat – Ausztriát, Németországot, Svájcot – Kőszegi Imre zenekarával, a Kőszegi Grouppal. Kettejükön kívül ebben a formációban Dés László és Lakatos Tóni, vagyis Tony Lakatos szerepelt.
Ez eltartott 1980-ig, s ha 1980, akkor kezdődik az underground: Európa Kiadó, Trabant, Balaton. És persze közben, 1970 óta folyamatosan: Cseh Tamás és Bereményi Géza. Cseh Tamás Másik Jánossal szeretett leginkább előadni. Másik János pedig Cseh Tamással, amint arról 2011-ben, Cseh Tamás halálának második évfordulóján a Magyar Nemzet Magazinjában megjelent interjújában is beszélt: „Mindig ünnep volt, amikor együtt léptünk fel, közömbös előadást mi sosem csináltunk, ezért nem is vállaltunk szinte soha két Levelet egymás után, mert majdnem ott maradtunk mindig, annyira kikészültünk, hogy abból nehéz volt másnap felállni.”