Tömérdek csirke egy medencében, növényrengeteg a belvárosi lakásban és a szerelem, ami akkor létezik igazán, amikor már nincs. Ha azt mondjuk, a legkevésbé sem lesz szokványos Reisz Gábor készülő második filmje, a Rossz versek, azzal valószínűleg igencsak keveset állítottunk. Jóval ambiciózusabb is a vállalkozás, mint a bemutatkozó VAN valami furcsa és megmagyarázhatatlan esetében. A százhúsz helyszín magába foglalta Párizst is, a stábnak pedig kimondottan sok, ötvenöt forgatási nap állt rendelkezésére. Ezúttal már a Filmalap is támogatta 230 millió forinttal a produkciót, amit előreláthatólag jövő ősszel láthat majd a nagyközönség. Lapunk azonban egy sajtónap keretében már előzetesen is betekintést nyerhetett a kulisszák mögé.
A készülő film magját az általános iskolában és gimnáziumban írt versek jelentették – erről beszélt Reisz Gábor rendező, miután a főszereplők két jelenetet is előadtak a film helyszínéül szolgáló Galamb utcai lakásban. Persze, ez már nem a valós forgatás volt, és feltehetőleg a nappaliban beszélgetős, illetve ebédjelenet ebben a formában nem is lesz benne a filmben. A karakterekről azért így is pontos képet kaphattunk. Adott egy fiatal srác, akivel épp most szakított a barátnője, és aki nem győz hitetlenkedni különc édesapján, aki máris megváltotta a saját sírhelyét. A családi párbeszédek jellemzően kölcsönös meg nem értésbe torkollnak, hogy aztán egy közös ebéd fulladjon bizarr éneklésbe.
Az önéletrajzi ihletésű film főszerepét is Reisz alakítja, míg szülei szerepében a VAN párosát, Takács Katalint és Kovács Zsoltot találjuk. – Önéletrajzi film persze nincs, abban nem hiszek – hangzott el a sajtónapon Reisz részéről. Szerinte amint kiteszik valahova a „megtörtént eset alapján” címkét, rögtön mindenki azt feltételezi, hogy amit lát, az konkrétan így esett meg. A rendező úgy látja, ez viszont sosincs így.
A történet szerint Merthner Tamás (Reisz) rosszabb passzban nem is lehetne: párizsi ösztöndíjas barátnője otthagyta, ő pedig azt kezdi kutatni, vajon a szerelem tényleg csak akkor létezik-e, amikor gyakorlatilag már a múlté. – A film központját a versekkel való próbálkozás jelenti, az, hogy az ember miként próbálja már gyerekkorában is kifejezni önmagát – ecsetelte a múlt heti sajtónapon a rendező. Reisz szerint abból indultak ki, hogy a költemények ugyan lehetnek különböző színvonalúak, de ami mögöttük van, az nagyon hasonló mindenkinél. – A nagy alkotók és Merthner Tamás érzései valójában nem különböznek – emelte ki a Rossz versek rendezője.