„Tinédzserként, tizenkét éves koromban hallottam először klasszikus zenét. A fából faragott királyfi és A kékszakállú herceg vára olyan volt nekem, mint egy tündérmese. Most ötvenhárom évesen végre beléphettem Bartók házába. Köszönöm, Béla!” A Bartók Béla Emlékház vendégkönyvében lapozgatva a nizzai Nicolas Castagno soraihoz hasonló, sok lelkes mondatot lehet még találni, az aláírások tanúsága szerint Bartók utolsó magyarországi otthonába a világ minden részéről elzarándokolnak a zeneszeretők és a muzsikusok. Szerdán délelőtt így tettek a Zeneakadémián folyó Bartók világversenyen részt vevő fiatal hegedűsök és a zsűritagok is. Volt, aki hű társként a hangszerét is hozta, bár az a tokjából nem került elő, s volt, aki a küszöbön átlépve az amerikai szleng szókészletéből kölcsönzött egy wow-t, hogy álmélkodásának hangot adjon. A zsűri elnöke, az olasz Salvatore Accardo, valamint a szintén magasan jegyzett hegedűművész társai, így a japán Simizu Takasi (Takashi Shimizu), a kínai Csou Csüan (Qian Zhou) az amerikai Joel Smirnoff, a lengyel Krzysztof Wegrzyn és Szabadi Vilmos rendhagyó tárlatvezetésre érkezett a Csalán úti villába, amelyet Bartók Béla jogutódja, Vásárhelyi Gábor és felesége, Virághalmy Ágnes belsőépítész, iparművész tartott, míg műveivel a zeneszerzőt Kocsis Krisztián zongoraművész idézte meg. Két zongorán is: így megszólalt Bartók kedvelt Bösendorfere, amelyen számos kamarazenei darabot írt, a Péter fia zongoratanításához is kapcsolható Mikrokozmosz-sorozatot is e hangszeren komponálta. De nem ez volt az első alkalom, hogy a legendás hangszert Kocsis Krisztián megszólaltathatta: első ízben tíz éve volt erre alkalma, a korán elhunyt édesapja, Kocsis Zoltán zongoraművész, karmester, zeneszerző társaságában, és azóta is többször lépett fel az emlékházban.
− Bartók miatt lettem zenész. Talán hároméves lehettem, amikor édesapám lehívott magához egy gyakorlási szesszió kellős közepén, és eljátszotta nekem Bartók Scherzo című művét, amelyet később meghangszerelt, mert befejezetlennek érezte – mesélte lapunknak Kocsis Krisztián. − Akkor vette föl ugyanis Bartók fiatalkori művei közül a Négy zongoradarabot, amelyet a mester huszonkét éves korában írt. Amikor először meghallottam a darabot, olyan impulzus ért, hogy abban a pillanatban világos volt előttem: én egész életemben ezzel akarok foglalkozni. Ez furcsa, mert egy ilyen korú gyerekben még nincs felelősségtudat, jövőkép, olyan összetett érzelmek, amelyek egy felnőttben megvannak. Hogy ez így megfogalmazódott bennem, talán egy jel volt föntről. Hétéves koromig nem is foglalkoztam mással, és csak Bartókot voltam hajlandó játszani. Egy rossz iskolaválasztás miatt volt egy holt periódusom is, amikor csak keveset foglalkoztam zenével, de szerencsére édesanyám, Tóth Erika zongoraművész és tanárom, Becht Erika hatására ez csak rövid ideig tartott. Most júliusban megszereztem első diplomámat a zongoraszakon és felvételt nyertem a master képzésre, miközben szimultán végzem a zeneszerzés szakot is. Egyúttal megkezdtem a szabadúszó, koncertező életet, jövő júliusig be is vagyok táblázva.