– A József Attila Kör (JAK) elnöki posztjára írott pályázatát Yodától vett idézettel kezdte. Úgy érzi, science fictionbe illik az irodalmi szervezetek küzdelme a túlélésért?
– Nem érzem így, de nagyon szeretem ezt az idézetet a filmből. Valóban úgy látom, hogy ha egy szervezet élén állok, akkor ne csak próbáljuk megvalósítani a terveket. Tegyünk is értük.
– Mi számított korábban csupán próbálkozásnak?
– A tagok közösségi érzésében kell mindig előrelépni, ez az, ami igazi drive, hajtóerő lehet. Onnan tudunk kivenni bármit is, amibe sok mindent tettünk bele. A JAK belső kohéziójának meg kell erősödnie, az a célom, hogy erősebb kötődések alakuljanak ki.
– Milyen eszközökkel kívánja ezt elérni?
– Rendbe kell tenni például a mentálhigiénét. Szeretném a belső szervezeti feszültségeket vitafórumokkal, közösségi beszélgetésekkel mederbe terelni. Van egy klubdélutánokról szóló programpontom, még ha az elnevezés elsőre talán infantilisen hangozhat is. Mégis fontos lenne, hogy havonta legalább egyszer összeüljünk a minket érintő kérdéseket megbeszélni.
– Eddig mi gátolta mindezt?
– Az előző vezető másra helyezte a hangsúlyt, de szervezettség kérdése az egész. És ne felejtsük el azt sem, hogy bizonyos események lebonyolításához kellő anyagi forrás szükséges, aminek az előteremtése nagy terhet rótt a korábbi elnökre.
– Egyedüli jelentkező volt az elnökségre, és nem is először fordult ez elő a JAK-kal. Miért?
– Az okokat kereshetjük a tagok aktivitásában is, amin érdemes változtatni, de szerintem nem csak arról van szó, hogy a JAK-osok nem elég elkötelezettek. Ez a tisztség sok energia- és időráfordítást követel meg, az elnöki munka teljes embert kíván. És hát nem állunk a legfényesebben anyagilag, ami sokakban nyilván félelmet kelthetett.
– Önben miért nem?
– Mert most azt látom, hogy jól kitapintható a közösségi energia, amire lehet építeni. Az elnökségi tagság tele van teremtő ötletekkel a finanszírozást és a közösségi profilt illetően. Ez pedig jó alap lesz a következő három évre. A célom, hogy az ország magyartanárainak 99 százaléka tudjon a JAK-ról, és ha az osztályukba költői-írói vénájú gyerek jár, irányítsák hozzánk.