– Társadalmi mítosz című képsora szerint tévedés, hogy a műalkotás a művész és a szomorúság egybefonódásának eredménye. A valóság ezzel szemben, hogy lehangolt állapotban ihlet nélkül, szomorúan ül magában az alkotó. Önnel is így van ez?
– Depressziós nem vagyok, de ahogy a legtöbb embernek, nekem is vannak jobb és rosszabb periódusaim. Amikor pedig a rosszabbat élem, egyszerűen nem jön a kreatív energia, ihlet nélkül maradok. Ha az életem jól alakul, elégedett vagyok mindennel, akkor tudok rajzolni is. Persze, elismerem, van, aki depressziósan tud alkotni, de az egy tévhit, hogy szomorúnak kell lenned a műalkotás megszületéséhez. Valójában számosan épp akkor nem tudnak teljes emberként funkcionálni – logikus módon –, amikor nincsenek jó hangulatban.
– És mi segít, hogy túljusson a nehezebb időszakokon?
– Főképp, ha igyekszem a változásért tenni, változtatni valamin. Levegőváltás, ahogy mondani szokás: sokat utazom mindenfelé, a Sarah's Scribbles-nek köszönhetően ezt szerencsére meg is tehetem. Bejártam az Egyesült Államokat és Európát, ilyenkor pedig olykor akad is időm körülnézni. Szóval szerencsés vagyok.
– A Sarah's Scribbles-képregények mennyiben szólnak az életéről?
– Szinte teljes egészében arról szólnak. De ettől még nem akarom magam a középpontba helyezni.
– Van egy másik képsor, ami szerint a zenész vagy a filmsztár a siker után fürdik a népszerűségben, a művész viszont éli ugyanazt az életet. Ezek szerint ez a helyzet önnel is?
– Hát az utcán sosem ismernek fel az emberek. Képregényes rendezvényeken esetleg. Ennek örülök is, fontos, hogy normális életet tudjak élni. Valamiféle celebritás semmiképp nem akarok lenni.
– Mi miatt lehetnek ilyen sikeresek ezek a rajzok? Az őszinteségük miatt?
– Igen, az őszinteség miatt is, illetve mert megmutatok olyan dolgokat, amik kínosak, zavaróak lehetnek a mindennapok során. Olyanokat, amikről senki nem szeret beszélni. Közben persze látom az Instagramon és más közösségi oldalakon, hogy vannak, akik szeretik az életüknek csak a napos, tökéletesnek tűnő oldalát bemutatni. Igazából leginkább a két szélsőség jellemző: valaki vagy tökéletesnek mutatja magát, vagy olyannak, aki semmire sem képes. Ő aztán egész nap marcangolja csak magát. Akadnak, akik egész nap arról beszélnek, ők mennyire tökéletlenek is.