– A Pár piáláson szereplő dalok stílusát kocsmabeatként aposztrofálta. Mit ért pontosan ez alatt?
– Először azt magyaráznám meg, miért is éltem most stílusmeghatározással. Korábban mindig csak kérésre és kérdésre vállalkoztam erre, most viszont úgy gondoltuk a zenekarral, hogy ezt megelőzendő kitalálunk egy stílusirányzatot, amely jellemző az albumra. Ez eddig a legegységesebb lemezünk abban a tekintetben, hogy korábban csúnya kifejezéssel élve salátaanyagokat adtunk ki, amelyekre rápakoltunk mindent, ami eszünkbe jutott. Így elfordult, hogy tizennégy-tizenöt dal is szerepelt egy-egy kiadványon, ami valójában teljesen szükségtelen: elég nyolc-tíz szám, csak azok valamilyen laza koncepció mentén szülessenek. A Pár piálás szerzeményei olyanok, hogy azokat akár egy szál akusztikus gitárral is elő lehet adni, emellett a dalok az általunk kedvelt stílusok közül leginkább a beatre emlékeztetnek, a szövegek egy része pedig az italozás, kocsmázás témakörében íródott, emiatt született ez a meghatározás.
– Tudatosan a kocsmázás, ivás témája köré íródtak a dalok-dalszövegek, vagy fokozatosan alakult így?
– Nem, már a szövegíró folyamat közben vettem észre, hogy ez a téma visszatérővé válik. A szövegek legalább fele konkrétan vagy közvetetten is erről szól, ha nem is a kocsmázásról, de minimum a hajnali hazaérkezésről és az ebből fakadó konfliktusokról („már megint nem akkor értél haza, amikor megbeszéltük”). A lemez címe ugyanakkor csak az utolsó pillanatban dőlt el, a Pár piálás a zenekar személyes kedvence, emiatt választottuk ezt.
– Tervben van esetleg, hogy hagyományos kocsmákban is bemutatják az album dalait?
– Nekem abszolút lenne hozzá kedvem. Kamaszkorom, vagyis a Nyers zenekar indulása óta imádom ezeket a kis klubokat. Egy pár éve aktívan kísérleteztünk ezzel a Czutorchestra keretében, amelyet a Belmondo korábbi zongoristájával és a húgommal alapítottunk, s egy-két saját dal mellett a kedvenc előadóinktól is szemezgettünk. Igaz, ennek a műsornak nem is igazán a zenei rész volt a lényege, hanem inkább az interakció a közönséggel, ahogy egy-egy bekiabálásra reagáltunk, vagy ahogy a számok között beszélgettünk velük. Visszakanyarodva, a Belmondóval is lehetséges, hogy majd fellépünk kisebb helyeken. De mindenképp a teljes zenekarral, mert bár vannak felkérések arra, hogy esetleg egyedül zenéljek, de én az efféle szólókoncerteket nézőként húsz-huszonöt perc után unalmasnak szoktam tartani, hacsak nem elképesztő cirkuszi mutatványokat tud az adott muzsikus a hangszerén produkálni. Bár lássuk be, a cirkuszi mutatványok is hamar unalomba tudnak fulladni.