Amikor a 90-es évek első, szebbik felében, Szentendrén a Barlangban vagy az Orczy-kert mára elbontott tornacsarnokában, esetleg az esztergomi Molthow Ligetben a mennyezetről csöpögött a verejték, és a ma már kicsit anakronisztikusnak ható pogózás közben vadul üvöltöttük, hogy a „házak falaira puskát rajzoltam, az egyetlen forradalmár vagyok a városban”, még nem sejtettem, egy negyed évszázaddal később mi lesz mindebből.
Az idei nyártól húzódott egy vitám Lovasival arról, volt-e 1992. november 7-én lemezbemutató a Petőfi Csarnokban. Hiába lobogtattam a korabeli, 150 forintos belépőt, ahogyan a közösségi emlékezetből, az övéből is kiesett ez a számomra nagyon fontos epizód. Olyan ez, mintha az identitásomat akarták volna elvenni: mindent, ami meghatároz, amihez vissza tudok nyúlni, törölnék a mentés hanyag elmulasztásával. Végső elkeseredésemben, utolsó szalmaszálként feltúrtam a Pesti Műsor 1992. novemberi számát az Országos Széchényi Könyvtárban, és kiderült, mégis létezem, van múltam. Mindenemet vihetik, de ezt nem.
Érdekes élmény majdnem napra pontosan 25 évvel később, alig pár száz méterrel odébb a délutáni szürkületben végigjárni Lovasival az Aréna álmos folyosóit és pontot tenni a vita végére. Nem sokat változtunk, a világ lett más körülöttünk, és ha akkor, abban az alig dokumentált korban nem tinédzser vagyok, hanem rendelkezem egy felnőtt tapasztalatával, biztosan megmondom, hogy ez a fickó a magyar rockszíntér hosszú időre meghatározó figurája lesz, és az ötvenedik születésnapja környékén megtölti az Arénát (akkor még a később leégett BS állt a helyén).
Ennek ellenére is furcsa, hogy ilyen klubélmények után az Arénában gyülekezünk, mert nem ez Lovasi természetese közege. Így is biztosan tudható ugyanakkor, hogy tökéletes koncert lesz. Talán pont ez Lovasi András egyik legnagyobb erénye: valami olyan ösztönös professzionalizmus a sajátja, amelynek segítségével nem enged bukni egyetlen ilyesfajta szituációt sem, de úgy, hogy közben lényegét sem feledi a show-ért. A személyisége hatja át és irányítja a külső körülményeket, nem azok formálják őt valami felismerhetetlenné.