Továbbra is rendületlenül Mariah Carey dala, az All I Want for Christmas Is You az év végi időszak egyik legnagyobb kedvence, de a The Economist a héten közzétett felméréséből az is kiderül: az időjárás és a napszak is befolyásolja, milyen ünnepi számot hallgatunk a legszívesebben. A tizenhárom legnépszerűbb karácsonyi dal a Spotify zeneszolgáltatón elérte már az egymilliárdos játszást, és ebből a fent említett szám is jócskán kiveszi a részét. A Mariah Carey által 1994-ben felvett, egyébként csupán negyedóra alatt írt slágert 210 milliószor indították már el, kiadása óta pedig 60 millió dollárnyi jogdíjat zsebelt be az előadó.
Ahogy a Spotify által a The Economist rendelkezésére bocsátott adatokból látszik, a földrajzi eloszlás szerint is változik, milyen karácsonyi zenét hallgatunk előszeretettel. A tavaly december 25-ig tartó két hónapos időszakban az derült ki, hogy a leggyakrabban a svédek és a norvégok szeretnek ünnepi dallamokra hangolni. Minden hatodik dal, amit tavaly decemberben hallgattak, karácsonyi volt: a listán nagyjából 1500 tétel szerepelt, köztük angol nyelvű és helyi számok egyaránt. Ezzel szemben Brazíliában, ahol azért szintén nem kevés keresztény él, százötvenből csupán egy dal volt ünnepi tematikájú. Az Amerikai Egyesült Államokon belül is megoszlottak az adatok, hiszen míg mondjuk New Hampshire-ben minden kilencedik, addig Nevadában már csak minden huszadik dallam hívta elő a száncsengők hangulatát.
Mi okozhatja ezeket az eltéréseket, ha a különbségek nem feltétlenül ott keresendők, hogy a helyiek mennyire és miként ünneplik a karácsonyt? A The Economist vizsgálatában egy sor tényező befolyásolja mindezt: a vallásosság mellett a nappali órák száma, de az időjárás is alakítja, hogy az embernek mennyire van hangulata a csilingelő, ünnepváró dalokhoz. A karácsonyi számok ott a legnépszerűbbek, ahol a legkevesebb ideig van világos napközben, és ahol az idő a legcsapadékosabbnak mondható.
A hírmagazin 25 országot vizsgált az északi féltekéről, és arra jutott, hogy minden egyes pluszóra, amit már sötétben kell tölteni, három százalékot dob a Spotify szolgáltatón a karácsonyi slágerek játszási számán. Ha pedig esik az eső, fél százalékkal jobban pörögnek az ünnepi dallamok, mint a szárazabb napokon. Mint a lap írja, 20 százalékkal kevesebb behavazott amerikai nap nagyjából tízezer dollárnyi jogdíjtól fosztja így meg Mariah Carey nagy sikerű slágerét.