Az erőszak erőszakot szül, ez tudjuk jól, de hogy jobb emberré is tesz, arról eddig nem esett szó. Martin McDonagh új filmje, a héten a mozikba kerülő Három óriásplakát Ebbing határában (Three Billboards Outside Ebbing, Missouri) azonban éppen erről mesél. A fekete komédia és a bosszúvágytól fűtött dráma között egyensúlyozó alkotás a vidéki Amerika csöppet sem bájos díszleteit szétrobbantó feszültségeket engedi a felszínre, ám a pusztítást célra irányítja, jellemet formál vele, konklúziója így felettébb pozitív: minden emberben ott bujkál a jó, csak meg kell találni. És ha megvan, indulhatunk gyilkolni.
A történet véresen egyszerű: három óriásplakátról szól a Missouri állambeli Ebbing határában. Az elhagyott mellékút mentén álló reklámfelületek hosszú évek óta magányosak, jelenlétük, mintha a halál keresztútján meredeznének, az elmúlás ígéretét közvetíti. Talán éppen ezért akad meg rajtuk Mildred Hayes (Frances McDormand) szeme, aki kibérli a monstrumokat, hogy a helyi seriffnek üzenjen rajtuk. A nő lányát néhány hónappal korábban megerőszakolták, megölték, majd a holttestét felgyújtották, a rendőrség pedig még mindig nem tudott magyarázattal szolgálni, nincs nyom, amelyen elindulhattak volna, így még gyanúsítottuk sem akadt. Ezt elégeli meg az anya, aki gyászmunkájában szinte Kohlhaas Mihállyá változva száll szembe a hatalommal, jócskán túl a józan ész határain. „Megerőszakolták, miközben haldoklott. És még mindig nem tartóztattak le senkit? Hogy lehet ez, Willoughby rendőrfőnök?” Ez áll hatalmas betűkkel sorban a három hirdetőtáblán.
Nem egy tipikus hollywoodi lidércnyomás, ami a rendőrfőnök (Woody Harrelson) számára is hamar nyilvánvalóvá válik. Mildredet nem lehet a szokványos amerikai kisvárosi forgatókönyvek szerint meghátrálásra kényszeríteni, a nő magasról tesz rá, hogy miért rekedt meg a nyomozás, ő a gyilkost akarja. Még az sem lágyítja meg, amikor a seriff bevallja, gyógyíthatatlan beteg, néhány hónapja lehet hátra, és ezt a rövid időt nem szeretné a plakátok miatt felbolydult közegben eltölteni. Nyugalmat akar, és a családját. Nagy ugrás ez az ismeretlenbe, csakhogy Mildred is épp ugyanezt szeretné. És mindketten tisztában vannak vele, hogy egyikük sem kaphatja már meg. A görög tragédiák feloldhatatlan ellentéte a Közép-Nyugaton.