− A fennállásának ötvenedik évét ünneplő Győri Filharmonikus Zenekart százhuszonnégy, vagy akár százötvenhat éves együttesként is számon tarthatjuk, attól függően, a történetét honnan kezdjük.
− Így van. Sőt, Hans Richter édesapja, Anton Richter már 1846-ban megalapította azt a kis kórust, amit a győri zenekar elődjének tekinthetünk. Ebből lett később kamarazenekar, amatőr zenekar, majd szimfonikus zenekar.
− Eléggé sajátságos, hogy egy osztrák muzsikus alapít magyar dalegyletet a reformkor idején.
− Hát ez az! Egyházi karnagyként érkezett Győrbe, ahol már a híres karmester fia, Hans Richter, azaz Richter János született. Őt már nem kell nagyon bemutatni: Wagnernek volt közvetlen barátja, Brahmsnak is, Elgart is ő fedezte fel. A hangversenytermünket ezért hívják Richter János-teremnek, az egyik koncertbérletünk is az ő nevét őrzi. A másik bérletünk Nikisch Artúr nevét viseli, aki Lébény-Szentmiklóson született, Győrtől mintegy húsz kilométerre. Ő szintén karmesterlegenda volt, Bostontól Lipcsén át Berlinig. Furtwängler, Toscanini, Klemperer is úgy nyilatkozott róla, hogy hozzá képest ők csak kisfiúk.
− Az ő nevüket a mai napig tisztelettel emlegetik, míg Nikisch emlékét csak Győrben ápolják. Ennek mi az oka?
− Hajlamosak vagyunk elfeledni a saját értékeinket, sajnos ezt a történelem is igazolja. Nem tudom, Nikisch Artúrról neveztek-e el például zeneiskolát, csak remélem. Győri illetőségű volt Varga Tibor is, aki hegedűművészként futott be nagy karriert, a fia, Gilbert Varga, a világ egyik legismertebb karmestere sokat jár hozzánk dirigálni. Ezért van Varga-bérletünk. A negyedik bérlet Sándor János nevét őrzi: a zenekar ötven évvel ezelőtti profivá válását ő vezényelte le. Nagyon jó karmester volt, én magam is játszottam a keze alatt szólistaként, de az operában is zenekari tagként. Sőt, életem első igazi szimfonikus élménye is hozzá kötődik: 1967-ben az első Pécsi Nemzetközi Ifjúsági Zenei Táborban Kocsis Zoltánnal együtt mint két konzis lehettünk ott a zeneakadémisták között.