Úgy látszik, a magyaroknak egyszerűen tényleg szükségük van a Depeche Mode-ra. Bár jó néhány turnéjuk elkerülte az országot, a hazai szervezők biztosra mehetnek a szupergroup kapcsán, mind a mai napig. A február 2-ai buli bejelentése után szinte percek alatt fogytak el a jegyek a mostani koncertre is, pedig tavaly a Groupama Arénában több mint 20 ezer rajongónak játszott a banda. A Global Spirit-turnéra keresztelt koncertsorozat a Mode tavaly márciusban megjelent lemezét, a Spiritet hivatott promótálni, s nem meglepő, hogy a nyitott stadionok után a kisebb arénákban folytatódott a téli show-körút.
A Depeche Mode egy igazán vérbeli arénazenekar, én, személy szerint sosem kedveltem a grandiózus stadionkoncertjeiket – ahol sokszor elveszett a hangulat. Biztosan emiatt is vártam, hogy újra láthassam a szintipop legnagyobbjait egy kisebb helyszínen, ráadásul újra hazai pályán.
A Sportaréna nyolc körülre teljesen megtelt. A bulit az EMA vezette fel, teljesen beborult performanszától a harcedzettebb electrofanok is hátrahőköltek. Jó eséllyel hallunk még a produkcióról. A közel félórás bemelegítő után, kicsit késve lépett a színpadra a Depeche Mode. A hatalmas kivetítő fényorgiában pompázva az intro kezdő dallamával vegyülve adta meg az alaphangulatot. Közben Peter Gordeno billentyűs rezzenéstelen arccal állt be a szintetizátorok mögé, míg Christian Eigner dobos folyton mosolyogva integetett ki a nagyérdeműnek, majd érkezett Andy Fletcher, Martin Gore és Dave Gahan is. A Spirit-lemez talán legjobb dala, a Going backwards in medias res adta meg azt az egyedi érzést, ami eltéveszthetetlenül az angol banda sajátja mindmáig.
Majd következtek az Ultra című lemez dalai, nem hiába utaltam az album címére korábban, hiszen a mostani koncert gerincét az 1997-es nagylemez dalai adták. Az It’s no good, a sejtelmes Barrel of a gun csörömpölését, és az arénaturnéra leporolt Useless hegemóniáját csak a Playing the Angelen található A Pain that i’m use to remix változata törte meg. Gore a dalok többségét látványos egyedi hangzású Gretsch gitárjain kísérte, melyek már hosszú ideje hozzátartoznak a színpadi megjelenéséhez. A csapat fő dalszerzőjeként pedig legalább annyira extravagáns hangszerparkot vonultat fel a koncertek alatt, mint amennyire tudatosan figyel fellépőruhái mindennapinak semmiképpen sem nevezhető dizájnjára.