48 éves korában életét vesztette a Sicario (A bérgyilkos), az Érkezés, valamint A hentes, a kurva és a félszemű zeneszerzője, Jóhann Jóhannsson. A férfit berlini otthonában találták holtan február 9-én, a halál oka egyelőre ismeretlen.
Az elektronikus és klasszikus zenei megoldásokat mesterien ötvöző Jóhannssont Oscar- és BAFTA-díjra is jelölték a 2015-ös Sicario zenéjéért. Egy évvel később a művész ismét együtt dolgozott Denis Villeneuve-vel: ő komponálta az Érkezés dallamait is. Az izlandi szerző emellett Golden Globe-ot kapott a 2014-es A mindenség elmélete című film zenéjéért.
Jóhannsson az elmúlt évtizedben olyan alkotásokon dolgozott továbbá, mint a Vak érintés, a Lovesong, a hamarosan érkező Mária Magdolna, valamint Szász János legutóbbi filmje, a fentebb említett A hentes, a kurva és a félszemű. A Sicarióban hatvanöt hangszeresből álló zenekarral dolgozott, hogy elérje a kívánt baljós, intenzív hatást. Ahogy a Guardian is megfogalmazta, a közös elem zenéiben, hogy számait a film hangzásvilágának részeként fogja fel, a lehető legkevésbé függetlenítve a kompozíciókat az összhatástól.
A zeneszerző két éve a Guardian-nek beszélt arról, hogyan születnek kísérteties, nehezen feledhető zenei megoldásai. Kifejtette azt is, szerinte miért lehetnek egyre népszerűbbek a filmzenék saját jogukon, önálló hallgatnivalóként is. „Az emberek éhezik az új hangzásokat, és hogy valami olyan szokatlan zenét halljanak, amilyet nem lehet a reklámokban vagy bármilyen tévéműsorban” – jegyezte meg Jóhannsson. Az Érkezés kapcsán pedig úgy fogalmazott: „a fősodratú moziban általában túl sok zenét hallunk. Az Érkezésben viszont az űr és csend használata különösen fontos volt. Amikor a zene szükséges, akkor viszont hallható, és akkor tényleg megvan a maga célja.”
Sosem készített olyan zenét, amit könnyű lenne hallgatni – erről írt nekrológjában az említett brit lap szerzője, Joe Muggs. A szerző a zenész korábbi lemezei, a The Miners' Hymns (2011) vagy a Fordlandia (2008) kapcsán írta azt: a végzet zenéjét halljuk, amikor bebizonyosodik, hogy minden emberi erőfeszítésnek egyszer s mindenkorra leáldozott. Olyasfajta tengermély hangzást kapunk, ami félő,hogy felzabál minket, ha túlságosan átadjuk magunkat neki – tette hozzá. Ebben a zeneszerzőnek megvoltak egyébként a maga példaképei: inspirálta őt pályája során Gérard Grisey és Horatiu Rădulescu is, de az Érkezés készítésekor sokat hallgatta Karlheinz Stockhausen 1968-as művét, a Stimmungot is.