„Elővesz egy nagy csomagot, amiben számozás szerint vannak különrakva a holtaknál találtak. Iszonyú erős bűze van a csomagnak is. Nem vesz kesztyűt, csak úgy, szabad kézzel adja át. Gyula kérésére azonban még jól becsomagolja, és szívembe nyilall, mikor a drága porladozó papírokat a spárgával jól meghúzza, mintha akármilyen árut csomagolna.” Nem akármilyen áru volt, Lustig Ignác kereskedő a győri rőfösüzletében Radnóti Miklós személyes tárgyait készítette elő, köztük azt a Bori noteszt, amely a költő utolsó verseit tartalmazza. Gyarmati Fanni naplójában pontosan rögzítette 1946. augusztus 12-e történetét, amikor mások mellett Ortutay Gyula társaságában a kisalföldi városba utazott, hogy férje földi maradványait Budapestre hozza.
Radnóti halálának körülményeiről, a munkatáborban született költemények sorsáról sokan sok helyütt írtak már, a Helikon Kiadónál nemrég megjelent Bori notesz – Abdai dokumentumok című kötet azonban így is szolgál újdonsággal, hiszen a könyv lapjain az alkotások tárgyi valójával, a tömegsírból előkerült notesz és más dokumentumok képével találkozhatunk. Ezek a fotók pedig beszédesebbek minden tanulmánynál, hiszen a gyűrött, megsárgult, tintafoltos füzetlapokon látható, helyenként elmosódott szövegek jelenvalóvá teszik a műalkotások egész történetét, egy tragikus sors sűrűsödik össze a képeken. Az exhumáláskor előkerült „dokumentumok tartalma és állapota olyan kontextusba helyezi a versek szövegét, amelyben léthelyzet és műalkotás kivételesen szoros kölcsönhatásba kerül” – írja Ferencz Győző irodalomtörténész, a kötet szerkesztője.
Radnóti harmadik munkaszolgálati behívóját 1944. május 19-én kézbesítették. Még aznap felkeresték barátai, Aczél György, akkor még fiatal színész, Kun Miklós orvos-pszichiáter és Vas István költő. Aczél és Kun az illegális kommunista párt tagjaként hamis papírokat szereztek, de ahogy egyebek mellett Gyarmati Fanni naplójából is tudhatjuk, a költő nem vállalta a kockázatot, hogy ilyen módon bujkáljon a városban, ám az utolsó pillanatig várta, hogy valaki felajánl egy búvóhelyet, ahol reális esélye lenne a túlélésre, de nem akadt senki, aki segíteni tudott volna rajta. „Egyedül csak valamilyen lakásba, biztos helyre való elrejtése, amit reális mentési lehetőségnek gondolt” – idézi Ferencz Győző a kötetben Kun Miklós visszaemlékezését. „Azt mondta, nem tud kimenni az utcára hamis papírokkal, mert látszik rajta, hogy zsidó.”