Van valami különös és felemelő abban, hogy Budapest belvárosának közelében, a Keleti pályaudvarral átellenben, a forgalmas Kerepesi út mellett szénaillat (másképpen esetleg: istállószag) kering, és időnként lovak nyerítését lehet hallani. Persze ez a környéken élőknek hosszú ideje természetes dolog, hiszen egykoron az Aréna Plaza helyén az Ügető volt (emlékét például a Sose halunk meg című filmmel tudjuk fölidézni), ami mellett állt a lóvásártér és a lovarda. Utóbbi az 1960-as években örökölte meg a „Nemzeti” elnevezést – korábban ezt a címet a Nemzeti Múzeum mögötti, Ybl Miklós által tervezett létesítmény viselte, amit a II. világháború után elbontottak (helyén a Magyar Rádió – környezetébe egyáltalán nem illeszkedő – épületét húzták fel).
A Kerepesi úti lovarda története Pest és Buda egyesítésekor kezdődött. Növekvő állami és fővárosi igények hatására 1877-ben létrehozták a Lótenyésztés Emelésére Alakult Részvénytársaságot, hogy vásárok, kiállítások és versenyek szervezésével igyekezzenek elősegíteni a hazai lótenyésztés fejlődését. A székesfővárossal kötött megállapodás szerint harminc évre megszerezték „lóvásártérül” a Külső-Kerepesi út mentén fekvő Városi Omnibusztelep területét. Ezen a Keleti pályaudvar melletti, 46 ezer négyszögöles telken kezdte meg működését a társaság, és tevékenysége miatt, hasonlóan más európai lovas létesítményekhez, Richard Tattersall angol lókereskedő nevéből mintegy védjegyként, a pestiek csak Tattersallként kezdték emlegetni (és teszik időnként még ma is).
1894-től új színfolttal bővült a Tattersall tevékenysége, a luxus-lóárveréssel egyidejűleg itt rendezték meg az első budapesti lovasversenyt, aminek programjában díjlovaglás, díjugratás és szalagtépés szerepelt. 1914-ben megalakították a Budapesti Lovassport-egyesületet mint az első magyar, kifejezetten sportlovaglással és lovasversenyek rendezésével foglalkozó szervezetet.
1931-ben, az Ügető kiválásakor a régi istállókat fölújították, és megépítették Európa második legnagyobb fedeles lovaglócsarnokát. A tervező ifj. Paulheim Ferenc volt, aki Budapest főépítészeként is tevékenykedett, nevéhez pedig olyan további épületek fűződnek, mint például a Margit körút 51–53. szám alatti bérház (aminek káprázatos üvegtornya sajnos a II. világháborúban elpusztult, és csak jelzésértékűen állították vissza), a Mester utca 24. szám alatti lakóház, illetve a főváros első műjégpályája.