Exkluzív koncertturnéval ünnepli ötvenedik születésnapját a Kossuth-díjas énekes-dalszerző, Kovács Ákos. A zenész az egyszerűen csak Ákos 50-nek keresztelt turné főpróbáját Budán, a Klebelsberg Kultúrkúria családias színpadán tartotta, így akik szerencsések voltak, már kedden láthatták kedvencüket, jócskán megelőzvén a többi fanatikust a hétvégi müpás bulik előtt. Ákos nem először hívja rajongóit erre a budai helyszínre, a jó hangulatú főpróbákra tökéletesen alkalmas a kúria koncertterme. Nagy várakozással tekintettem az este elébe, ugyanis a közelmúltban csak egy, a dalait az aktuális koncertjeire folyamatosan átírogató, nagylemezzel egyre ritkábban jelentkező, ellenben politikai véleményének több helyen is hangot adó művészt láthatott-hallhatott a közönség. De persze nem feltétlenül kell évente egy újabb hanganyaggal kijönni, a rajongóknak is jót tesz, ha rápihenhetnek egy picit a következő produktumra.
Ha csak a turné címét tekintem, akkor rögtön eszembe jut a sztár roppant sikeres, Andantéra keresztelt koncertkörútja, vagy akaratlanul is az Ákos 40. Ezeken a koncerteken Ákos nemcsak zenei pályafutását tárta elénk, hanem olyan magánjellegű, már-már intim sztorikkal tette élvezetesebbé a fellépéseket, amik után a nagyérdemű joggal érezhette elégedettnek magát. Ezen tapasztalatok tükrében én most is egy „storyteller”-es, csendes estét vártam Aztán egész más lett belőle, bár még ne rohanjunk ennyire előre, mindent csak szépen sorjában.
Ákos egy szál gitárral, valamivel 8 óra után jelent meg a színpadon, intróként felcsendült pár sor a Kaszás Attilával közösen készített verses lemezéről, majd belecsapott a húrokba. Az Egyetlen hívó szó elég című dal (aminek lesz még szerepe az est folyamán) megadta a koncert alaphangulatát, majd következett A katona imája lemezről a Kéz a tarkón és a Tabula rasa, amelyek furcsa, nehezen befogadható, lamentáló művek, erős személyes tartalommal fűszerezve. Vártam is hozzájuk kapcsolódóan egy-egy történetet, akár épp a születésük körülményeiről, de ez sajnos most elmaradt. A Tabula rasa egyébként jó kis „kvintelős” dal, de így szólóban, akusztikusan előadva sajnos benne maradtak azok a lehetőségek, amik mondjuk zenekari kísérettel előcsalogathatók lettek volna.