Dunakeszi az első

A tévedés és a hibázás lehetősége a politikusi szakma törvényszerű velejárója.

D. Horváth Gábor
2015. 06. 01. 9:20
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nos, ha ez igaz, akkor van most itt egy említésre méltó ügy. Egy húsba vágó dolog. Amiről jó lenne, ha Orbán Viktor tényleg meghallaná és meghallgatná a magyarok hangját. Domokos László, az Állami Számvevőszék elnöke a múlt héten már beszélt erről, mint általános, súlyos hibáról. Úgy vélekedett, hogy az állami cégek java részének működését különféle káros jelenségek, hibák, hiányosságok jellemzik. Azt mondta, hogy tízmilliárdos károk származhatnak abból, ha a köz tulajdonában álló vállalatok, intézmények rosszul működnek. Azután hozzátette, hogy márpedig rosszul működnek, az utóbbi időszak vizsgálatai több problémás pontra is rámutattak. Szavaiból az következik, hogy ez már nem csak jóslat. Ott tartunk, hogy a rossz működés miatt tízmilliárdos károkat szenved el a köz. Ami tarthatatlan. A kormánynak nem feltétlenül csak azért kellene tennie valamit ebben a kérdésben, hogy az SZDSZ-nek abban se legyen igaza, miszerint az állam rossz tulajdonos. Hanem azért is, mert az adófizetők szűkös pénzéről van szó. Ráadásul ezek az ostoba tízmilliárdos károk egész Magyarországra szégyent hoznak.

A számvevőszék általános megállapításai után nézzünk egy konkrét példát! A tekintélyes műszaki múlttal, valamint virágzó közelmúlttal rendelkező dunakeszi járműjavító újra állami kézbe került, miután a magyar állam milliárdokért megvásárolta többségi üzletrészét a kanadai tulajdonostól. Jó indok volt rá, amit a fejlesztési minisztérium jelentett be az aktus kapcsán. Azért vettük meg, hogy „a hazai járműipar a magyar gazdaság fejlődésének egyik legjelentősebb tényezője legyen a közeljövőben". Nincs olyan magyar, aki ezzel a céllal egyet ne értene, hiszen a járműjavító hasznot hajthatna Magyarországnak. Csak egyetlen példát említve, a MÁV lepukkant járműparkjában. A vásárlás óta történtekről a Magyar Nemzet pénteken beszámolt. A kép riasztó. Az üzem helyzete attól a pillanattól kezdve rohamosan romlik. A munkások nem dolgoznak, kényszerszabadságon vegetálnak. A korábbi vezetőket elbocsátották, helyükre dilettánsok kerültek a fővárosi, köztisztasággal foglalkozó vállalattól. Olyanok, akik végzettségük alapján ehhez a tevékenységhez egyáltalán nem értenek. A káosz következtében a felhalmozott műszaki tudás az enyészeté lesz. A szakértelem menekül, a műszaki igazgató, látva a helyzetet, önként távozott.

A vásárlással a politika nemcsak elindította a változásokat, hanem beléjük is tenyerelt. A cég új vezetésébe Tuzson Bence fideszes országgyűlési képviselő bizalmi köréhez tartozók kerültek. Mellesleg olyanok, akik a magyarok hangjára is fittyet hánynak, legyen szó a járműjavító dolgozóiéról vagy lapunk újságírójáéról. Kérdéseinkre egy hang válasz sem érkezett. Látván a züllést, megállapítható, hogy bár a politikusok létszáma csökkent, a kétharmados erő eggyel mindenképpen elszámolta magát.

Orbán Viktor pénteki beszédéből azzal mindannyian egyetértünk, hogy Magyarország a közös szenvedélyünk. Ezért aztán elhiheti, hogy mi, magyarok, komolyan vesszük a kérését. Ám elvárjuk, hogy ha már így alakult, ő is vegye komolyan a miénket.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.