Balog Zoltán beletenyerelt egy óriási darázsfészekbe. Az történt a minap, hogy az Emberi Erőforrások Minisztériumának vezetője egy üdítően színvonalas pécsi kórusfesztiválon hallottaktól föllelkesülve azt mondta, hogy a gyerekeknek kívánatos lenne az iskolákban a testnevelés mellett a zenével, az énekléssel is foglalkozniuk, méghozzá mindennap. Majd hozzátette, ez nem azt jelenti, hogy növelnék a tananyagot, hiszen a kormányzat szándéka inkább annak csökkentése. Hanem azt, hogy az éneklés tanári segítséggel lelkesedést kölcsönözhet a diákoknak, amiből azok is előnyt szerezhetnek, akiknek nincsen túl jó hangjuk. Azután mintegy az elmondottak megerősítéseként a kamerákba elénekelte a remélhetően sokak által ismert A csitári hegyek alatt című népdalt. Nem hamisan és hallgathatatlanul, nem sunyin, hanem bátran és mondhatni kristálytisztán.
A mondatok és a dalra fakadás miatt a miniszter akciója leginkább humor és röhögés tárgya lett a nyilvánosság tereiben. Nem mondom, hogy nem hangzanak el politikusok szájából időnként eszeveszett őrültségek, de Balog kérlelhetetlen kritikusai őt most leginkább félreértették. Ez főként abban látszott, hogy a testneveléshez szükséges iskolai szervezeti hiányosságokat kezdtek el számon kérni rajta. Ami egyáltalán nem jelenti azt, hogy a miniszternek a mindennapos éneklés kérdésében ne lenne ezerszázalékosan igaza. Hiszen az iskola, amely nemcsak a kötelezettségek színtere, hanem a szabadságé és a boldogságé is – legalábbis annak kell lennie –, telis-tele van ez utóbbiakhoz szükséges adottságokkal. Aki énekelt már például iskolai kórusban vagy játszott hangszeren zenekarban, az pontosan tudja, hogy nem igazak azok az érvek, amelyek az éneklés haszontalanságát hangsúlyozzák, meg azt, hogy mennyivel fontosabb dolgok annál a matematika vagy a természettudományok. Ha valami igazán magyar siker, brand, akkor az a szellemi óriás, Kodály Zoltán módszere alapján megalkotott ének-zene tantárgy, amely méltatlanul szorult háttérbe az elmúlt évtizedekben.