Nem igaz, hogy az állami beruházásoknál nincs takarékoskodás. Rosszindulatra vall, amikor valaki azt állítja, hogy minden esetben sokszorosan túl van árazva a vasutak fejlesztése, amelyre csakis elszórjuk az uniós forrásokat. Mert nem így van. Legalábbis teljesen semmiképpen sem.
Ha valaki nem hiszi, akkor olvassa el a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő (NIF) Zrt. vasútfejlesztési koordinációs igazgatójával, Somodi Lászlóval készült interjút a Magyar Hírlapban, ahol a szakember egyetlen barátságtalan kérdés nélkül is lényegében cáfolja, hogy Magyarországon csak pazarlás folyik. Vagy hogy nem hatékonyan hasznosul a Brüsszeltől a vasút fejlesztéséhez várható további 1200 milliárd forint. Ugyanis van jó példa, egy mindenképpen, szóval hagyjuk már az utasok nélküli kísértetként közlekedő kisvasutakba fölöslegesen beleölt milliárdok örökös felhánytorgatását.
A Kaposvár és Fonyód közötti, ötvenvalahány kilométernyi vasúti pálya felújításáról van szó, amelyet ha Mészáros Lőrincék – más balatoni szakasszal együtt – a nettó 72,3 milliárd forintból befejeznek, akkor 2018 őszétől óránként 80 kilométeres sebességgel száguldozhatnak a vonatok Kaposvárról a Balaton felé. Hozzá kell tenni azonban azt is, hogy újra. Merthogy ezt a csúcssebességet 1969-ben itt már rendszeresen elérték a vonatok.
Az időutazást a múltba sok minden indokolja. Az utóbbi pár évben ugyanis annyira lepusztult a pálya műszaki állapota, hogy a vonatok ma biztonságosan nem mehetnek óránként 40-50 kilométernél gyorsabban. Ettől mind a nyári csúcsszezonban, mind a rendes időszakban a rengeteg utasnak égnek áll a haja. De a Kínáról szóló hírek is erre lökdöshették a politikusokat, hiszen hogyan lehet elmagyarázni a magyaroknak a keleti nyitás létjogosultságát akkor, ha legalább egy kicsit nem próbálunk fölzárkózni ahhoz a világhoz. És lássuk be, hogy Kaposvár és Fonyód között ez mindenképpen sikerülni fog, hiszen a megcélzott 80 kilométer per óra azért mégiscsak közelebb van az ottani szuperexpresszek óránkénti 300 kilométeres sebességéhez, mint a jelenlegi 40-50.